آرشیو دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۱۲۰
صفحه آخر
۱۲

پیدا و پنهان

ممنوعیت سه روزه خبرنگاران خارجی: شنیدیم وزارت ارشاد روز شنبه با ارسال پیامکی به کلیه خبرنگاران و عکاسان خارجی اطلاع داد مجوز کار آنان به طور موقت در مناطق مرکزی تهران از 16 تا 18 آذرماه فاقد اعتبار خواهد بود. خبرگزاری های خارجی مانند رویترز این خبر را مخابره کردند.

آزادی یک دانشجو: «یاشار دارالشفا» دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دبیر سابق تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین پس از 20 روز از زندان آزاد شد.

اقدام عراق برای کنترل بیشتر مرزها: وزارت کشور عراق اعلام کرد با خرید تجهیزاتی به ارزش 49 میلیون دلار 402 کیلومتر از مرزهای مشترک خود با ایران و 286 کیلومتر از مرز مشترکش با سوریه را کنترل الکترونیکی می کند. به گزارش تابناک، ژنرال مایکل بابیرو فرمانده یگان آموزشی مرزبانان عراقی گفته است: عراق برای مصون ماندن مرزها از ترددهای غیرمجاز مرزی و نفوذ تروریست ها دست به این اقدام زده است.

هشدار بسیج دانشجویی به سبزها: «محمد ذوقی» مسوول سیاسی بسیج دانشگاه تهران به برنا گفته است: «تجربه چند ماه اخیر نشان داده ورود جریان سبز در مناسبت های خاص انگیزه نیروهای متعهد به انقلاب و نظام را برای حضور در صحنه چند برابر کرده و این روز ها به بستری برای ریزش نیروهای این جریان تبدیل شده اند. با تجربه یی که از روز قدس و 13 آبان داریم به نظر می رسد 16 آذر مجلس ترحیم جریان سبز خواهد بود.»

برگزاری سالگرد مختاری و پوینده: در خبرها آمده یازدهمین سالگرد محمد مختاری و محمدجعفر پوینده دو نویسنده عضو کانون نویسندگان ایران روز جمعه برگزار شد. این مراسم قرار بود در امامزاده طاهر کرج برگزار شود که در پی ممانعت از برگزاری آن، اعضای کانون نویسندگان به منزل علی اشرف درویشیان رفتند و در حضور خانواده های مختاری و پوینده مراسم را در آنجا برگزار کردند و به سخنرانی و شعرخوانی پرداختند.