آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
صفحه اول
۱

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد

3 اقدام دولت برای تثبیت قیمت مسکن در سال آینده

■ منوچهر خواجه دلویی: با ادامه سیاست های انقباضی دولت، همراه با سامانه

کد رهگیری و عدم افزایش نقدینگی در فرایند هدفمند کردن یارانه ها، از افزایش قیمت مسکن در سال آینده جلوگیری می شود

■ طراحی دولت در هدفمندی یارانه ها به گونه ای است که موجب افزایش نقدینگی عمومی نمی شود؛ بنابراین قیمت مسکن در سال آینده افزایش نخواهد یافت

■ سیاست دولت، رونق تولید مسکن و افزایش عرضه است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: عدم افزایش نقدینگی در فرآیند هدفمند کردن یارانه ها ادامه سیاست های انقباضی دولت در کنار سامانه کد رهگیری از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد.منوچهر خواجه دلویی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مسکن تا پایان سال جاری یا از اوایل سال آینده با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها افزایش می یابد، اظهار داشت: قیمت مسکن تا پایان سال جاری با برنامه هایی که دولت در طرح مسکن مهر در دست اجرا دارد، افزایش نخواهد یافت. وی افزود: درخصوص این که آیا با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها از سال آینده قیمت مسکن نیز افزایش خواهد یافت، باید بگویم آنچه دولت در هدفمندی یارانه ها طراحی کرده است، موجب افزایش نقدینگی عمومی نمی شود.

خواجه دلویی ادامه داد: در حقیقت در طرح هدفمندی یارانه ها بخشی از هزینه های انرژی را که مردم می خواهند پرداخت کنند، دولت ارائه می کند بنابراین حجم نقدینگی در جامعه افزوده نمی شود. معاون امور ساختمان و مسکن وزیر مسکن و شهرسازی تاکیدکرد: اگر طرح هدفمندی یارانه ها به این شکل عمل کند قیمت مسکن نیز افزایش نخواهد یافت. خواجه دلویی خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعی که روی رشد قیمت مسکن تاثیر می گذارد رشد نقدینگی در جامعه است که می بینیم هیات دولت همچنان بر سیاست انقباضی تاکید دارد. وی افزود: تا زمانی که نقدینگی در جامعه رشد پیدا نکند و در کنار آن سامانه کد رهگیری که با هدف مقابله با سوداگری مسکن تهیه شده اجرا شود، قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت. به گفته وی، سیاست دولت رونق تولید مسکن و افزایش عرضه است.