آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
حوادث
۲۶

اعدام مرد جنایتکار در نور

گروه حوادث مرد جنایتکار که با همدستی همسرش، راننده مسافربری را به قتل رسانده بود، صبح دیروز اعدام شد.

به گزارش خبرنگار ما، «محمدصادق» - 27 ساله - با همدستی همسرش کبری، در توطئه ای شوم راننده یک خودروی پژو پارس را در شهرستان نور به قتل رسانده بود. رسیدگی به این جنایت همزمان با کشف جسد مظاهر -راننده پژو- در حوالی شهرستان نور در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل با جسد غرق در خون مردی روبرو شدند که با ضربه های کارد از پا درآمده بود. پس از شناسایی هویت مقتول و اطمینان از سرقت خودرویش، بلافاصله تجسس های جنایی در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. تا اینکه کارآگاهان با ردیابی خودروی پژو، موفق به دستگیری زوج جنایتکار شدند.

«محمدصادق» در تحقیقات با اعتراف به قتل گفت: «روز حادثه طبق نقشه، همسرم در مسیر مقتول قرار گرفت و سوار شد. پس از طی مسافتی من هم سوار شدم، سپس راننده را به منطقه ای خلوت در منطقه «لاویج» کشانده و او را با کارد از پا درآوردیم. البته وقتی «مظاهر» کارد را از دستم گرفت و به طرفم حمله کرد، همسرم از پشت با سنگ ضربه هایی به سرش زد که او تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد. بعد هم دوباره کارد را برداشته و او را کشتم. پس از پایان تحقیقات در دادسرا، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شد و هیات قضایی پس از رسیدگی به اتهام زوج جنایتکار، «محمدصادق» را به جرم قتل عمد و سرقت به قصاص نفس در ملاعام، 10 سال زندان و 72 ضربه شلاق محکوم کرد.

«کبری» نیز به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان محکوم شد. با تایید حکم اعدام از سوی قضات دیوان عالی کشور، سحرگاه دیروز «محمدصادق» مقابل ستاد نیروی انتظامی شهرستان نور به دار مجازات آویخته شد