آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
صفحه آخر
۲۸

انیمیشن «بالا» یکی از 10 فیلم برتر سال 2009

انیمیشن پرفروش «بالا» یکی از 10 فیلم برتر سال 2009 به انتخاب انستیتو فیلم امریکا بوده است.

به گزارش «ایران» به نقل از ورایتی، انستیتو فیلم امریکا برخلاف سال های گذشته فهرست سالانه 10 فیلم برتر خود را پیش از اعلام شدن نامزدهای جایزه گلدن گلوب – که امروز منتشر و اعلام خواهد شد – اعلام کرده است که در میان فیلم های برگزیده، انیمیشن پرفروش «بالا» یکی از بهترین آثار سینمایی سال 2009 شناخته شده است.

فیلم «بالا» که به عنوان اولین انیمیشن سه بعدی افتتاح کننده جشنواره فیلم کن فروش جهانی بسیار خوبی در گیشه های سینمای کشورهای مختلف داشته است در حال حاضر نیز یکی از نامزدهای جایزه آنی است که هر سال به بهترین فیلم انیمیشن سال داده می شود.

این فیلم همچنین موفق به دریافت جایزه انجمن ملی نقد امریکا شده است. دیگر فیلم های برگزیده این انستیتو عبارتند از: کارولین، صندوقچه جراحت، پیام آور، پرشیوس، یک مرد جدی، یک مرد تنها، شکر، آن بالادر آسمان.

بر پایه این گزارش تقدیر از تیم تولیدکنندگان و تهیه کنندگان این فیلم های منتخب پانزدهم ژانویه طی ضیافتی در لس آنجلس انجام خواهد گرفت. دو فیلم مطرحی که در فهرست 10 فیلم برتر سال 2009 به انتخاب انستیتو فیلم امریکا غایب بوده اند تازه ترین ساخته سینمایی کلینت ایستوود با نام «اینویکتوس» و فیلم «آواتار» جیمز کامرون بوده اند.