آرشیو پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۷۷
سیاسی
۳

استاندار تهران: جریان سبز اموی به جریانی بی سر تبدیل شده است

تمدن استاندار تهران دیروز در همایش واکاوی فتنه بعد از انتخابات به اقدامات جنبش سبز در16 آذر پرداخت.

به گزارش فارس؛ مرتضی تمدن در همایش واکاوی فتنه بعد از انتخابات با بیان اینکه بین سران فتنه اختلاف نظر جدی وجود دارد، افزود: جریان سبز اموی به جریانی بی سر تبدیل شده است لذا جریان هایی مانند سلطنت طلبان، منافقین وگروهک ها از این شرایط در جهت منافع خودشان استفاده کرده و می کنند.

وی با اشاره به وقایع16 آذر گفت: برخی ها می گفتند شما با انجام برخی کارها مانند “بگیر و ببندها “نمی گذارید مردم در این جریان حضور پیدا کنند، ما برای بالابردن تمهیدات امنیت مردم پوشش موبایل ها را قطع می کردیم این در حالی است که در16 آذر هیچ موبایلی قطع نشد و آنها کاملااز طریقSMS و شبکه موبایل به یکدیگر اطلاع رسانی کردند.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در برخی مواقع مجبور بودیم برای تمهیدات امنیتی برخی ایستگاه های مترو را تعطیل کنیم، گفت: تعطیلی برخی ایستگاه های مترو برای آرامش بخشیدن به مردم بود و این افراد از مترو، موبایل و غیره سوء استفاده می کردند اما در16 آذر مترو آزادانه تردد کرد.

تمدن ادامه داد: مسیرها و محیط دانشگاه علی رغم تمام سختی هایی که وجود داشت هیچ گونه منع رفت و آمدی در محیط دانشگاه ایجاد نشد چراکه آنها به هواداران خود گفته بودند که برای ایجاد ترافیک، راه بندان ایجاد کنند تا راه عبور و مرور برای نیروهای انتظامی سخت شود. تمدن گفت: مجمع روحانیون مبارز خود را از مدعیان سینه چاک نزدیک به امام می داند، آن آقایی که به قول خودش زمانی که خبر فوت امام را شنید، می خواست بمیرد البته به دروغ حاضر نشد در این ماجراها حتی یک بیانیه بدهد و حالاخواهان راهپیمایی هستند و این راهپیمایی برای چیست؟ شما باید رسما یک بیانیه برای محکوم کردن این اهانت صادر کنید و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید اظهار بیزاری از این حرکت ها انجام دهید.

استاندار تهران در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی آنها در محرم تحت عنوان “پاتوق سازی “اشاره کرد و گفت: آنها پروژه ای مبنی بر پاتوق سازی راه اندازی کرد اند یعنی هر حسینیه و مسجدی هر کجا که هست باشد اما به صورت هدفمند نشانه بگیرید و نیروهای خود را در آنجا بگذارند ودر همانجا عزاداری کنند و این جایگاه دائمی شود یعنی آنکه یک مسجد ضرار ایجاد کنند.