آرشیو شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۲
بازار دیجیتال
۲۵
از این سو

مدیرعامل مخابرات ابقا شد

با تعیین سمت 3 عضو از 5 عضو هیات مدیره جدید شرکت مخابرات، صابر فیضی، مدیرعامل بزرگ ترین شرکت بورسی در سمت خود ابقا شد.

نمایندگان حقیقی هیات مدیره جدید مخابرات اواخر هفته گذشته تشکیل جلسه دادند و طی آن سمت 3 عضو از 5 عضو هیات مدیره این شرکت مشخص شد.

بر اساس تصمیماتی که گرفته شد وفا غفاریان و سیدمصطفی سیدهاشمی (نمایندگان توسعه اعتماد مبین و گسترش الکترونیک مبین) به عنوان رییس و نایب رییس هیات مدیره انتخاب شدند. هیات مدیره جدید مخابرات، صابر فیضی را در سمت مدیرعاملی این شرکت ابقا کردند.

این در حالی است که به دلیل معرفی غیرقانونی دو عضو دیگر هیات مدیره مخابرات به آینده موکول شد؛ چراکه که برخلاف مصوبات مجمع فوق العاده9 آذر ماه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جای وزیر اقتصاد و کارگزاری سهام عدالت اقدام به معرفی ناصر یوسف پور و وحید صدوقی در هیات مدیره مخابرات کرده است.

این اقدام خلاف قانون در حالی صورت گرفته که مشخص نیست چرا به رغم مصوبه مجمع فوق العاده مخابرات (که بالاترین رکن تصمیم گیر است) وزارت ارتباطات به جای وزارت اقتصاد و سهام عدالت دو عضو هیات مدیره مخابرات را معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، در پی معامله بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات به ارزش 8/7 هزار میلیارد تومان در 5 مهر ماه توسط کنسرسیوم اعتماد مبین، احراز قطعیت این معامله در 18 آبان و با پرداخت وجه نقد 20 درصدی به ارزش 1563 میلیارد تومان سرانجام در 9 آذر ماه مجمع فوق العاده مخابرات با حضور 92 درصد از سهامداران برگزار شد و طی آن وزارت اقتصاد، سهام عدالت و شرکت های شهریار مهستان، گسترش الکترونیک مبین ایران و توسعه اعتماد مبین به عنوان نمایندگان حقوقی این شرکت بزرگ بورسی انتخاب شدند.