آرشیو یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۹۱
صفحه اول
۱

رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد

صدورشناسنامه جدید ایرانی ها از بهمن

نخستین شناسنامه جدید روز سوم دی برای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صادر می شود

■ محمد ناظمی اردکانی: مرحله اول تعویض شناسنامه افراد

زیر 15 سال در سراسر کشور اجرا شده است

■ تا پایان سال آینده تمام مردم دارای شناسنامه جدید می شوند

■ مشخصات شناسنامه های جدید شامل طراحی جدید، اندازه کوچکتر، بهبود کیفیت کاغذ، چاپ عکس روی شناسنامه، بارکد شماره ملی، دوام و امنیت بیشتر است

■ صدور کارت هوشمند ملی از سال آینده آغاز و مردم از داشتن کارت های متعدد معاف می شوند

■ عمیدیان، معاون انفورماتیک: کارت های هوشمند دارای

امضای دیجیتال است و علاوه بر کلید عمومی، کلیدهای اختصاصی نظیر اثر انگشت یا لاله گوش دارد

گروه اجتماعی شناسنامه های جدید از بهمن ماه سال جاری برای متقاضیان صادر می شود.

محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این مطلب گفت: مرحله اول تعویض شناسنامه ها برای افراد زیر 15 سال به طور کامل در سراسر کشور انجام شده و مطالعات فاز دوم نیز آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان سال آینده همه اقشار مختلف مردم در کشور تحت پوشش شناسنامه های جدید قرار گیرند. وی تغییرات شناسنامه های جدید را شامل طراحی جدید، اندازه کوچکتر، کیفیت مواد اولیه در کاغذ، چاپ عکس روی شناسنامه و داشتن بارکد شماره ملی عنوان کرد و اظهار داشت: این شناسنامه عمر بیشتری نسبت به شناسنامه های فعلی خواهد داشت و از قابلیت های امنیتی بیشتری برخوردار است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سوم دی نخستین شناسنامه جدید برای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی مراسمی صادر می شود. کاظمی اردکانی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی از سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: مطالعات و طراحی این کارت تمام شده و درخواست اعتبار مورد نیاز را برای اجرای این طرح به دولت اعلام کرده ایم و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود. وی افزود: این کارت می تواند با کاربردهای متعدد در اختیار مردم قرار گیرد و به این ترتیب کارت های متعدد که در اختیار مردم قرار گیرد، حذف شوند.