آرشیو یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۹۱
توسعه
۸

تامین نیاز یک میلیون متقاضی مسکن مهر در سال آینده

وزیر تعاون گفت: دست اندرکاران طرح مسکن مهر با استفاده از صنعتی سازی نیاز یک میلیون متقاضی به مسکن را تا پایان شش ماهه نخست سال 89 تامین خواهند کرد.

«محمد عباسی» افزود: وزارتخانه های تعاون، مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن با امضای تفاهمنامه سه جانبه زمینه های صنعتی سازی ساخت مسکن در کشور بخصوص طرح مسکن مهر را فراهم کرده اند.

وی گفت: صنعتی سازی مسکن موجب افزایش سرعت ساخت و ساز، کاهش هزینه های تولید و زمان ساخت، صرفه جویی در مصالح ساختمانی، سبک سازی، مقاوم سازی و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

عباسی اظهار امیدواری کرد: با صنعتی سازی مسکن که برای نخستین بار در بخش تعاون انجام می شود بتوان کلیه طرح های مسکن مهر در سراسر کشور را با این شیوه به اتمام رساند. وی با اشاره به این که بیش از یک میلیون نفر در قالب طرح مسکن مهر جهت اخذ زمین و احداث ساختمان به وزارت مسکن و شهرسازی معرفی شده اند، گفت: از زمان اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور، روند روبه افزایش قیمت زمین و مسکن متوقف شده و هزینه های ساخت و ساز کاهش یافته است.

وزیر تعاون در خصوص تعداد متقاضیان مسکن مهر در کشور، گفت: زمین حدود 800 هزار نفر دیگر در حال آماده سازی است و برای حدود 300 هزار متقاضی پروانه ساخت صادر شده است.