آرشیو یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۸۰۶
حوادث
۴

نتیجه بررسی قطعه های < توپولف مرگ> از روسیه به ایران رسید

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از دریافت آخرین نتیجه های بررسی قطعه های <توپولف مرگ> شرکت < کاسپین> که به روسیه فرستاده شده بود، خبر داد. به گزارش ایسکانیوز، ظهر 24 تیر 1388 هواپیمای مسافربری <توپولوف 154>Tu- شرکت < کاسپین> با 168 مسافر و خدمه از جمله اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران، فرودگاه بین المللی امام (ره) را از <تهران> به مقصد <ایروان> ارمنستان ترک کرده بود که16 دقیقه بعد در زمین های کشاورزی روستای <فارسیان> قزوین سرنگون شد.تمامی سرنشینان آن تابوت پرنده که 47 نفرشان ارمنی بودند در دم کشته شدند. با گذشت افزون بر پنج ماه از آن فاجعه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: آخرین نتیجه های بررسی قطعه های < توپولف مرگ> از جمله نوار گفتگوی اتاقک خلبان (سی وی آر) که به روسیه فرستاده شده بود دریافت شده است. < نخجوانی> تصریح کرد: طبق دستور وزیر راه و ترابری، نتیجه نهایی این بررسی ها را رئیس کارگروه ویژه سانحه مربوط به زودی اعلام می کند.

معاون وزیر راه و ترابری با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی گفت: شرکت های هواپیمایی، مسئول پاسخگویی به مردم هستند و با متخلفان برخورد می شود.

گفتنی است پیش تر وزیر راه و ترابری، نقص فنی یکی از موتورهای <توپولف154>Tu- شرکت <کاسپین> را دلیل اصلی سرنگونی مرگبار آن برشمرده بود.

< حمید بهبهانی> تصریح کرد: مهم ترین علت سرنگونی <توپولف> کاسپین، نقص فنی موتور شماره یک هواپیما، جدا شدن قطعه ای از آن و برخورد با موتور شماره 2 و قسمتی از بال عقب و دم و از کار افتادن سامانه هیدرولیک دم بود.