آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بازار دیجیتال
۲۶
واژه نامه

معرفی برخی از تکنولوژی های به کار رفته در مانیتور

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدت ها با کالایی کار کنید و از تکنولوژی های مختلف هم استفاده کنید اما در مورد آن اطلاعات کاملی نداشته باشید؟

گاه اتفاق می افتد کاربران کالاهایی مانند مانیتور، تلویزیون و... مدت ها از این کالاها استفاده کنند ولی ندانند که مانیتور یا تلویزیون آنها از چه تکنولوژی هایی بهره مند است و گاه هم در مورد آن اطلاعاتی هم ندارند.

در این متن ما برخی از تکنولوژی هایی را که در مانیتورها مورد استفاده قرار می گیرند معرفی می کنیم.

DFC

تکنولوژی DFC بهینه ترین کنتراست را به صورت اتوماتیک برای هر تصویر انتخاب می کند. این تکنولوژی سبب بهبود کیفیت تصویر از، تصویر تا 2000:1 می گردد. در این حالت رنگ ها طبیعی تر، متون واضح تر و تصاویر شفاف تر دیده خواهد شد. کارآیی این تکنولوژی منحصر به فرد ال جی در هنگام نمایش تصاویر تیره نمایان تر خواهدبود.

موتور پردازش تصویر فلترون اف انجین

اساس کار فلترون اف انجین بر پایه تکنولوژی پردازش تصویر DAFI قرار دارد. این تکنولوژی روشنایی و کنتراست تصویر را افرایش می دهد بدون اینکه در اصل رنگ تصویر تغییری ایجاد کند؟ در اولین مرحله پردازش تصویر با تکنیک ویژه RCM رنگ های طبیعی زنده تر می شوند و در مرحله بعد با سیستم ACE روشنایی و کنتراست تصویر افزایش می یابد.

Light View

Light View تکنولوژی LG برای تنظیم شفافیت تصویر مانیتور LCD است، این تکنولوژی به دلیل افزایش روشنایی تصویر کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد. علاوه بر محیط تنظیم شده برای کار عادی، Light View برای سه حالت خاص و در دو وضعیت شب یا روز از پیش تنظیم شده است.

Ultra Fast Response Time

سرعت پاسخ پیکسل صفحه نمایش به تغییرات سیگنال ورودی، در کیفیت تصویر بسیار موثر است. هرچه عکس العمل پیکسل ها سریع تر باشد تصویر واضح بوده و هیچ گونه شبه تصویر مشاهده نمی شود.