آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بانک و بیمه
۱۳

تهیه فهرست سیاه برای مشتریان بدحساب بانکی

مدیرعامل بانک صادرات گفت: مشتریان بدحسابی که تسهیلات بانکی را پرداخت نکنند، در فهرست سیاه قرار می گیرند.

محمد جهرمی، در گفت وگو با خبرگزاری موج با بیان این که «بدهی های معوق به سیستم بانکی در سراسر دنیا به بحث روز تبدیل شده است»، گفت: بخشی از بدهی های معوق به تولیدکنندگان برمی گردد که بنا به شرایط خاص بین المللی و داخلی با مشکل مواجه شدند.وی افزود: باید از تولید کنندگانی که توان پرداخت بدهی های خود را ندارند، حمایت ویژه ای شود تا با استمهال بتوانند بدهی های خود را به سیستم بانکی پرداخت کنند.

مدیر عامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: برخی کشورها به منظور حمایت از بخش تولید تلاش های زیادی می کنند و یارانه های ویژه ای را برای این بخش در نظر می گیرند.

وی همچنین گفت: بعضی از بدهکاران بانک ها تولیدکننده نیستند و مشکل تولیدکنندگان را هم ندارند و از فرصت موجود سوء استفاده می کنند.

جهرمی تصریح کرد: باید با جدیت تمام تسهیلاتی که به این گروه پرداخت شده است، دریافت شود.

وی ادامه داد: اگر این دسته از بدهکاران، تسهیلات دریافتی را پرداخت نکنند، باید با بهره گیری از قوه قهریه و کمک قوه قضائیه این امر صورت گیرد.مدیر عامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: مشتریان بدحساب هیچ موقع نمی توانند به منظور انجام فعالیت های اقتصادی خود از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کنند؛ بنابراین باید در «لیست سیاه» قرار گیرند.وی گفت: مشتریانی که می خواهند فعالیت اقتصادی نداشته باشند، تسهیلات بانکی را پرداخت نکنند.جهرمی در پایان مطالبات معوق بانک صادرات ایران را نسبت به بانک های دیگر بسیار پایین عنوان کرد.