آرشیو سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۴۵
صفحه اول
۱

کنکور کارشناسی ارشد، امسال بدون سهمیه متاهلان مسوولان سازمان سنجش می گویند

گروه جامعه: به رغم اصرار طراحان اختصاص سهمیه 20درصدی به متاهلان در آزمون کارشناسی ارشد و ابلاغ بخشنامه دولت در این زمینه، مسوولان سازمان سنجش اطمینان دادند آزمون کارشناسی ارشد امسال بدون هیچ تغییری برگزار می شود.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش با تاکید بر این که پرونده کنکور ارشد امسال بسته شده و تمامی تصمیمات در این زمینه اتخاذ شده است، به مهرگفت: تغییری در کنکور 89 اعمال نمی شود.معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این زمینه تصریح کرد: مصوبه اختصاص 20 درصد سهمیه برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد تاکنون به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ هم برای اجرا نیاز به تدوین دستورالعمل و آیین نامه اجرایی دارد.

حسین توکلی گفت: این مصوبه برای اجرا باید دستورالعمل و آیین نامه اجرایی داشته باشد که در کمیته ای متشکل از مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش بررسی می شود.

پیش از این، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به «جام جم» گفته بود: تعیین سهمیه برای قشری خاص در کنکور سراسری، وظیفه دولت نیست و حتما مصوبه مجلس را می خواهد.علی عباسپور تهرانی فرد با بیان این مطلب افزود: غیر از سهمیه بندی مناطق در کنکورهای سراسری که باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشد، ایجاد هرگونه سهمیه و اختصاص بخشی از ورودی دانشگاه ها به قشر خاصی از جامعه، نیاز به مصوبه مجلس و قانون شدن دارد. وی ادامه داد: تعیین سهمیه برای قشری خاص در کنکور سراسری، وظیفه دولت نیست و حتما مصوبه مجلس را می خواهد.به گفته وی، دولت می تواند نظر خود را در این زمینه اعلام کند و آن را به صورت لایحه در دولت تصویب، سپس به مجلس ارائه کند تا تصویب آن در مجلس بررسی شود.