آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۶
شهرستان ها
۱۱

پژوهشکده فناوری نانو در دانشگاه کاشان احداث می شود

کاشان - خبرنگارکیهان:

رئیس دانشگاه کاشان از آغاز مراحل احداث ساختمان پژوهشکده فناوری نانو به وسعت 4هزار هکتار خبر داد. که با اعتبار 3میلیارد و 500میلیون تومان طی یک ماه آینده احداث می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد، طرح ساخت بنای این پژوهشکده را یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به کاشان دانست و افزود: فعالیت این پژوهشکده در دانشگاه کاشان به عنوان نخستین پژوهشکده نوع اول کشور درسال 81 آغاز شد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی پژوهشکده فناوری نانوی دانشگاه کاشان در سطح تحصیلات تکمیلی دو گرایش نانو فیزیک و نانو شیمی از سال 84 تصریح کرد: درحال حاضر 35 دانشجو در رشته های نانو الکترونیک، نانو مکانیک و نانو مهندسی شیمی دراین پژوهشکده مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی تاکنون 17 دانشجو از این پژوهشکده فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه کاشان از تاسیس رشته دکترای نانو الکترونیک و پذیرش دانشجو دراین رشته درسال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این پژوهشکده درحال گرفتن مجوز برای پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد نانو فیزیک، نانو شیمی و نانو محاسبات است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری توسط پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان یادآورشد، موسسات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه نیز در استان رتبه چهارم را کسب کرده اند.

ساداتی نژاد،فعالیت ها و طرح های تحقیقاتی آموزشی پژوهشکده نانوی این دانشگاه را ممتاز ارزیابی کرد و افزود: از سوی ستاد فناوری نوین ریاست جمهوری بودجه ای برای انجام طرح های تکنولوژی نانو به منظور ساخت و تولید انبوه سلول های خورشیدی در اختیار دانشگاه کاشان قرار گرفته است.