آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۶
اخبار کشور
۳

احمدی نژاد: حوادث روز عاشورا نمایشنامه ای صهیونیستی- آمریکایی بود

رییس جمهوری با اشاره به حوادث تاسف بار روز عاشورا تصریح کرد: ملت ایران از این بازی ها زیاد دیده است، نمایشنامه ای که صهیونیست ها و آمریکایی ها آن را سفارش دهند و بلیتش را پیش خرید کنند فقط خودشان تماشاچی آن هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد دیروز در مراسم معارفه رییس فرهنگستان علوم پزشکی در محل نهاد ریاست جمهوری با ابراز تاسف عمیق از حوادث روز عاشورا خاطرنشان کرد: ملت ایران از این نمونه بازی ها زیاد دیده و ملتی حادثه دیده است.

رئیس جمهوری اینگونه حوادث را نمایشی و سفارشی خواند و گفت: برای یک نمونه نمایشی تهوع آور از سوی طراحان آن اجرا می شود که البته هم آنان اشتباه می کنند و هم کسانی که در داخل این نمایش را اجرا می کنند.

احمدی نژاد با انتقاد شدید از موضع گیری باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و دولت انگلیس در قبال حوادث اخیر تصریح کرد: ما بارها آنان را نصیحت کرده ایم اما گویا آنان اصرار دارند ذلت را تجربه کنند و مطمئنیم ذلتی بالاتر از پیشینیان خود را تجربه خواهند کرد.

ملت ایران دشمنان را وادار به عقب نشینی می کند

رییس جمهوری بار دیگر بدخواهان ملت ایران را به تامل درباره رفتارشان در قبال ملت ایران فراخواند و در عین حال تصریح کرد: آنها خواهند دید که ملت ایران با حضور در صحنه بار دیگر آنان را شرمنده می کند، عقب می زند و در تاریخ رسوایشان می کند.

احمدی نژاد از ملت ایران به عنوان ملتی عظیم و بافرهنگ نام برد و گفت: ملت ایران هم اکنون مدیریت فکری، نظری و ایمانی جهان را در اختیار دارد و منادی برادری، اخلاق، ایستادگی و پاکی است.

رییس دولت دهم با بیان اینکه ملت ایران برای جهانیان سخن های فراوان دارد، حرف ملت ایران را جهانی و دارای شنونده خواند و گفت: ملت ایران هم اکنون در همه مناسبات جهانی حرف تعیین کننده و آخر را می زند.

رییس جمهوری در عین حال رفتار برخی دولت های غربی در قبال مسائل و تحولات ایران را قابل تامل دانست و گفت: آنان با هم جمع می شوند و در نشست های خود آرزوهای خود را رد و بدل می کنند.