آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۶
شهرستان ها
۱۶

ساخت خودروی دو سر نشین الکتریکی پاژ توسط دانشگاه آزاد مشهد

مشهد-خبرنگاررسالت:سرپرست تیم ایران مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از ساخت خودروی دو سرنشینه کاملاالکتریکی پاژ توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

دکتر بهروز سپهری گفت: خودرو دو سرنشین الکتریکی پاژ حاصل کار تیمی گروه های مکانیک، طراحی صنعتی و برق این دانشگاه می باشد.

وی افزود: برای طراحی این خودرو که دومین محصول گروه ایران مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بوده است از نرم افزارهای مهندسی نوین استفاده گردیده است.

سرپرست گروه طراحی و تولید خودروی پاژ در ادامه اظهار داشت: این خودرو دارای یک دیفرانسیل الکتریکی است که برای اولین بار در ایران و توسط دانشجویان گروه ایران مکانیک طراحی و ساخته شده است.

وی تاکید کرد: این خودرو قابلیت حمل دو سرنشین را دارد و دارای حداکثر110 کیلومتر در ساعت مسیرهای طولانی است. همچنین مصرف برق این خودرو96 ولت است و فاقد هرگونه آلایندگی می باشد.

دکتر سپهری خاطر نشان کرد: بدنه این خودرو از فایبر گلاس ساخته شده است و قابلیتهای مانور گذر از مانع و عبور از شیب را دارا می باشد.

سرپرست گروه طراحی و تولید خودروی پاژ با بیان اینکه این خودرو حائز کسب مقام اول در مسابقات اتومبیلرانی دانشگاه های صنعتی در بین استانهای شرق کشور شده است گفت: در مسابقاتی که در آبان ماه سال جاری در پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد این خودرو از بین37 تیم شرکت کننده مقام هفتم را کسب نمود