آرشیو پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۳۹۹
اجتماعی
۴

2 خط خبر

* برخی تولید کنندگان مواد شوینده از شیوع آنفلوانزای A سوء استفاده می کنند. علی گورانی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر شاهد برخوردهای افراطی افراد سودجو همزمان با شیوع آنفلوانزای A هستیم، گفته است برخی از تولید کنندگان مواد شیمیایی ضد عفونی کننده از این فضا برای فروش بیشتر محصولات خود بهره برداری می کنند.

* جوان ترین و پیرترین کنکوری های سال 89 به ترتیب 11 و 80 سال دارند. حسین توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفته است پیرترین داوطلب کنکور 89 متولد 1308 است که از شهرستان قائمشهر در گروه علوم تجربی شرکت کرده است. جوان ترین کنکوری امسال هم دختری 11 ساله از شهرستان بم در گروه علوم انسانی است.

* کسری بودجه دانشگاه ها رفع می شود. علی اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم گفته است با متمم بودجه ای که دولت به مجلس ارائه می کند، پیش بینی می شود کسری بودجه دانشگاه ها تا پایان سال برطرف شود.

* گزارش ارزیابی احداث کارخانه سیمان خرم آباد با وجود مخالفت محیط زیست تهیه شده است.علیرضا رحمتی معاون ارزیابی سازمان محیط زیست با اعلام این خبر گفته است محل در نظر گرفته شده برای احداث این کارخانه نزدیک منطقه مسکونی است.

* 720 هزار محصول فرهنگی در سطح مدارس توزیع شد. محمدتقی فخریان، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مدارس اعلام کرده است که 720 هزار محصول فرهنگی در سطح مدارس متوسطه با اهدافی مثل آموزش مقابله با جنگ نرم و افزایش دانش معنوی دانش آموزان توزیع شده است.

* دانشمندان راز پرخوری پس از سیری را کشف کردند. براساس پژوهش های جدید مشخص شد که هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» در بدن با تاثیرگذاری روی مغز، موجب احساس گرسنگی پس از سیری افراد می شود.