آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۱
داخلی
۳

جامعه مدرسین:صانعی فاقد ملاک های لازم برای مرجعیت است

گروه سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال جمعی از استادان و فضلای حوزه های علمیه درباره مرجعیت آقای حاج شیخ یوسف صانعی، نظر خود را اعلام کرد.

متن سوالی که در این خصوص از جامعه مدرسین پرسیده شده بدین شرح است:

مرجعیت شیعه خورشید پر فروغی است که در قرون متمادی همواره پشتیبان اسلام و خط راستین اهل بیت (علیهم السلام) بوده است. این مسئولیت خطیر همواره شایسته مردانی بوده است که واجد شرایط شرعی مذکور در روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) باشند. نظر به اهمیت این موضوع و با توجه به پرسش های مکرر هموطنان درباره مرجعیت آقای حاج شیخ یوسف صانعی خواهشمند است آن جامعه محترم که همواره مرجع تشخیص این موضوع بوده نظر خود را درباره مرجعیت ایشان اعلام فرمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که متشکل از جمعی از مراجع تقلید، اساتید و مجتهدین برجسته و سرشناس حوزه علمیه است، در پاسخ به این سوال آورده است: با توجه به پرسش های مکرر مومنان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت می باشد.

گفتنی است مواضع عجیب و همسو با رسانه های بیگانه و توهین به شخص رئیس جمهور صلاحیت فردی او را با ابهامات زیادی مواجه کرده بود.

تجمع طلاب و روحانیون در حمایت از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در پی صدور اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رد صلاحیت مرجعیت یوسف صانعی جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تجمع در مدرسه فیضیه حمایت خود را از این اقدام اعلام کردند.طلاب شرکت کننده در این مراسم طوماری را در راستای حمایت از اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امضا کردند که این طومار را جامعه مدرسین دژ مستحکم اعتقادی تشیع و انقلاب توصیف کرده و تصریح کردند: این جامعه در اقدامی روشنگرانه به عدم صلاحیت مرجعیت آقای یوسف صانعی (بدعت گذار در دین) به اتفاق آرا رای داده اند. ما طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از انجام این تکلیف خطیر که قلب امام زمان را شاد کرد، سپاسگزاری کرده و حمایت همه جانبه خویش را از آن جامعه محترم اعلام می داریم.