آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۱
تولید
۲۱
خبر

180 هزار تن چای در انتظار بازار مصرف

رئیس هیات مدیره و مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال از وجود 180 هزار تن چای در انبارهای استان گیلان خبر داد. نعمت یاورزاده با عنوان این که اگر مسئله موجودی چای حل شود می توان برای تولید چای برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: چای های سنواتی (انباری) هر نوع برنامه ای اعم از عرضه و فروش برای تولید چای طراحی شود، به هم می ریزد.رئیس سندیکای کارخانجات چای شمال همچنین افزود: تا زمانی که چای به عنوان یک معضل اجتماعی دیده شود نتیجه اش صرف هزینه های زیاد، نارضایتی کشاورزان، کارخانه داران و مصرف کنندگان خواهد شد.

وام مسکن مهر افزایش نخواهد یافت

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: وام های مسکن مهر افزایش نخواهد یافت و میزان این وام ها همانند گذشته 15 میلیون تومان است. علی نیکزاد اظهار داشت: در صورت ساخت مسکن به صورت صنعتی این وام به 20 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.وی به مسئولان اتحادیه های مسکن توصیه کرد که ادامه فعالیت خود را به صورت صنعتی سازی پیش برده تا از تسهیلات افزایش فوق استفاده کنند.

اصلاحیه قانون معادن روی میز دولت

اصلاحیه قانون معادن طی دو تا سه هفته آینده در هیات دولت بررسی خواهد شد. به گزارش ایسنا، اصلاحیه قانون معادن پس از تهیه و تدوین در وزارت صنایع و معادن برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است که در حال حاضر در نوبت طرح قرار داشته و طی دو تا سه هفته آینده در هیات دولت بررسی و پس از تصویب در آنجا، برای تصویب نهایی و اجرا به مجلس شورای اسلامی ارجاع خواهد شد. در اصلاحیه قانون معادن برخی مفاد این قانون که درگذشته تنظیم شده و با شرایط روز معدنکاری تناسبی ندارد، حذف و اصلاح شده است. یکی از مهم ترین اصلاحات صورت گرفته در قانون معادن، مربوط به تسهیل واگذاری معادن براساس ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی است.

آغاز تولید محصولات کشاورزی استاندارد

مرحله نخست تولید محصولات کشاورزی استاندارد و سالم در استان خوزستان آغاز شد. مدیر حفظ و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این طرح در قالب مبارزه بیولوژیک علیه آفات، استفاده نکردن از سموم شیمیایی، آزمایش خاک به منظور غنی سازی مواد معدنی مورد نیاز خاک، استفاده از حشرات مفید از جمله زنبور و کفشدوزک برای کنترل آفات و علف های هرز و با نظارت کارشناسان کشاورزی در 700 هکتار از باغات شمال استان در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوشتر و شوش اجرا می شود.