آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار کشور
۲

الرایه بررسی کرد

سردرگمی اسرائیل در قبال ایران

یک روزنامه عربی با پرداختن به خصومت رژیم صهیونیستی علیه ایران نوشت: به نظر می رسد تل آویو با درک ناتوانی خود در حمله به ایران و از طرفی ناتوانی غرب در توقف برنامه هسته ای این کشور، در سردرگمی کامل در برخورد با این مسئله بسر می برد.

به گزارش مهر، روزنامه الرایه قطر در مقاله ای نوشت: با شروع سال 2010 رژیم صهیونیستی با درک ناتوانی خود در قبال راه اندازی حمله مستقل به ایران، تمام توان خود را بر توقف برنامه هسته ای این کشور متمرکز خواهد کرد.

بر این اساس، سران جنگ طلب تل آویو به تقویت جبهه داخلی خود که در معرض خطر حمله گروه های مقاومت است روی آورده اند. از دیگر سو صهیونیست ها با فشار بر روی آمریکا و اتحادیه اروپا آنان را به تنگ تر کردن عرصه بر ایرانیان در موضوع هسته ای تشویق می کنند.

همچنین هم اکنون در میان سرسخت ترین سران صهیونیست که معتقد به تغییر واقعیت استراتژیک منطقه هستند، وحدت نظری در حمله به ایران وجود ندارد، چه بسا اختلافات ریشه ای نیز هست.

بر این اساس، برخی از مقامات امنیتی صهیونیست اعلام می کنند که تنها ماموریت شان در سال 2010 جلوگیری از عملیاتی کردن اقدامات احمقانه خواهد بود. در همین راستا آنان از دستگاه نظامی رژیم اسرائیل خواهند خواست که از عرضه سناریوهای پیچیده که نتیجه ای بر آن مترتب نیست، جلوگیری کنند.

در ادامه این مقاله آمده است: دیگر زمان آنکه از حمله محدود نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به ایران، سخن به میان آورده شود نیز گذشته است. اینجا دو مسئله مطرح می شود: اول آنکه رژیم صهیونیستی در قبال راه اندازی هر گونه حمله ای علیه ایران، رای موافق واشنگتن را با خود به همراه ندارد.

از طرفی خود را مقابل واکنش ایران و ملت 70 میلیونی آن ناتوان دیده و از ارتکاب چنین اشتباه فاحشی اجتناب می ورزد. بر این اساس، به نظر می رسد سران فعلی تل آویو با عبرت گرفتن از حمله آریل شارون در سال 1982 به لبنان و جنگ جرج بوش علیه عراق در سال 2003 دیگر از آغاز جبهه ای جدید که موجودیت فعلی آنان را نیز در خطر قرار دهد، اجتناب ورزند.