آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اعتراض ابطحی به سکوت خاتمی درباره حرمت شکنی عاشورا

رئیس دفتر و معاون حقوقی و پارلمانی خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی، از سران جبهه موسوم به اصلاحات خواست به خاطر مصلحت این مجموعه، صراحتا علیه عناصر ضدانقلاب که به حرمت شکنی در عاشورا پرداختند موضع بگیرند. پیشنهاد ابطحی در حالی مطرح می شود که خاتمی همچنان درباره آبروریزی روز عاشورا سکوت کرده و موسوی و کروبی هم به جای محکوم کردن هتاکی، از عناصر جسارت کننده به ساحت امام حسین علیه السلام حمایت کرده اند.

ابطحی در وبلاگ خود نوشت: روز عاشورا روز مقدسی برای ملت های مسلمان به خصوص ایرانیان است و آنچه در این روز اتفاق افتاد دل های عاشقان امام حسین(ع) را جریحه دار کرد. رفتارهای ساختارشکنانه و ضددین و مقدسات دینی که متاسفانه در روز عاشورا صورت پذیرفت، نمی تواند کار کسانی باشد که در چارچوب قانون اساسی و نظام به کاندیداهای مختلف رای دادند. بی شک این رفتارها از سوی دشمنان دین و ملت برنامه ریزی می شود تا خواست های منطقی و مدنی جای طرح و حضور نداشته باشند. این نکته مهم را مخالفان دولت باید بیش از دیگران توجه کنند و سریع تر و صریح تر و با شجاعت این رفتارهای ساختارشکنانه را محکوم کنند و از آن تبری بجویند و حساب خود را از اغتشاش و آشوب و حامیان خارجی آنان جدا کنند.

ابطحی همچنین نوشت: اصل حضور کم نظیر مردم در مراسم راهپیمایی برای دفاع از مقدسات حسینی برآمده از عمق اعتقاد آنان به امام حسین نشئت گرفته بود. اگر واقع بین باشیم و دل در گروی موفقیت ایران داشته باشیم عقلاو شرعا راه دیگری جز پذیرش رهبری واحد و کشاندن سقف اختلافات به زیر چتر رهبری نظام امکان پذیر نیست. این واقعیت را از زبان همه رهبران جنبش فعلی سبز و اصلاحات، بعد از آزادی از زندان به طور مستقیم شنیده ام که ضرورت دارد شجاعت بیشتری به خرج دهند و آن را صریحا اعلام نمایند و از این طریق مطالبات زیر سقف نظام و قانون اساسی را پی گیری کنند. اهانت به رهبری که سمبل وحدت ملی است خراب کردن بنیان کشوری است که همه ما در این قایق سواریم. در مورد حوادث روز عاشورا جا داشت که همه موضع گیری کنند. افتادن در دام افراطیون یا نداشتن شجاعت برای ابراز آنچه باور دارند، زیبنده نیست.