آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اول ترساندیم نترسیدند، ما هم آنها را کشتیم!

عاملان ترور دو روحانی برجسته اهل سنت در کردستان، در کشورهای عراق و پاکستان و افغانستان آموزش دیده و از سوی برخی جریان ها در این کشورها مورد حمایت های گسترده مالی قرار گرفته بودند.

شبکه پرس تی وی اخیرا گزارش مستندی را پخش کرد که طی آن برخی تروریست های دستگیر شده به تشریح ترور ماموستا شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان و ماموستا برهان عالی امام جماعت مسجد قبای بهاران پرداختند. این تروریست ها گزارشی از فعالیت گروه های تروریستی سلفی و وهابی در 3کشور یاد شده ارائه کردند.

یکی از سردسته های این گروه تروریستی درباره ترور ماموستا برهان عالی امام جماعت مسجد قبای بهاران گفت: ما چندین بار تلاش کردیم که به گونه ای وی را بترسانیم اما این تلاشها نتیجه نداد و تصمیم گرفتیم که وی را ترور کنیم.

وی که فرهاد نام داشت در ادامه به ترور ماموستا شیخ الاسلام اشاره نمود و گفت: دو نفر از بچه های گروه را برای شناسایی مسجدی که ماموستا شیخ الاسلام در آنجا امام جماعت بود اعزام کردم که قرار بود محل را شناسایی تا در فرصتی مناسب وی را ترور کنیم که وقتی برگشتند اعلام کردند ماموستا شیخ الاسلام را ترور کرده و موفق به فرار شده اند.

در این گزارش به قتل یکی از طلافروشان سنندج و همچنین ترور ناموفق دو تن از قضات دادگستری کردستان نیز اشاره شد و تروریستها اعلام کردند این طلافروش سنندجی را هم آنها ترور و حدود نیم کیلوگرم طلارا از مغازه اش دزدیدند تا در راه برنامه های خود هزینه کنند.

شایان ذکر است دستگاه جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل در پروژه های مشترک با همکاری رژیم سعودی و بخشی از دستگاه اطلاعاتی پاکستان اقدام به تربیت و به کارگیری تروریست های وهابی و سلفی در کشورهای منطقه به ویژه عراق و ایران می کنند. طی چند ماه اخیر دو ترور وحشیانه علیه اهل سنت در کردستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفت. در عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان، شماری از سرداران خدمتگزار سپاه نیز به شهادت رسیدند.

وجه مشترک چهره های ترور شده تلاش برای نزدیکی شیعه و سنی و معرفی چهره واقعی استکبار جهانی و عوامل آنها در منطقه بود.