آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار کشور
۳

وزیر امور خارجه:انگلیس حامی هتاکان به مقدسات اسلامی است

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به اوباشگری هواداران موسوی در روز عاشورا گفت: حرمت شکنی عاشورا با حمایت انگلیس و برخی کشورهای غربی انجام شد.

منوچهر متکی در جمع نمازگزاران بندرگز اهانت به ساحت مقدس امام راحل و حرمت شکنی عاشورای حسینی را فتنه انگلیسی دانست و گفت: این اهانت ها از زمانی شروع شد که انگلیسی ها افرادی مانند سلمان رشدی را به صحنه آوردند و کاریکاتور و نوشته های موهن علیه مقدسات اسلامی نوشتند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما به عاشورا اعتقاد دارد و راهش ادامه راه امام حسین(ع) است، تصریح کرد: دشمنان از موج عدالت خواهی می ترسند.

متکی یادآور شد: فتنه هایی که به فتنه های انگلیسی مشهور است و سعی دارد برخی کشورهای غربی را با خود همراه کند، زود برملامی شود و راه به جایی نخواهد کرد.

متکی از حضور مردم در اعلام انزجار نسبت به حرمت شکنی های عاشورای حسینی قدردانی کرد و گفت: حضور مردم همواره درسطوح مختلف عالی بوده است.

متکی همچنین گفت: غربی ها هشت سال پیش به مردم افغانستان گفتند که جلوی موادمخدر و افراط گرایان را می گیریم و امنیت ایجاد می کنیم اما اینگونه نشد.

وزیر امورخارجه همچنین با اشاره به دخالت های غرب در امور یمن، عراق، پاکستان و ایران گفت: آمریکا درباره ملت ایران هیچ کاری نمی تواند بکند اما این را نمی فهمد و علت موفق نبودنش اعتقادهای ملت ایران است.