آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۴۹
حوادث
۱۹

کشف اسناد و مدارک مردم از منزل دزدهای حرفه ای

گروه حوادث: 2 سارق حرفه ای که از چندی پیش تحت تعقیب قرار داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش پلیس آگاهی، 21 آذرماه تعدادی از دانشجویان فنی دانشگاه آزاد جنوب تهران (دانشگاه آزاد بلوار نبرد) پس از اتمام کلاس درس، وقتی به سمت خودروهای خود در محوطه پارکینگ بیرون دانشگاه رفته بودند، 2 نفر را که مشغول سرقت از داخل خودرو بودند، مشاهده کردند. هر دو سارق با دیدن دانشجویان فرار کردند که یکی از آنها توسط دانشجویان دستگیر شد و ضمن تماس دانشجویان با مرکز فوریت های پلیسی 110، سارق دستگیر شده با حضور ماموران کلانتری 132 نبرد در اختیار آنها قرار گرفت. از متهم دستگیر شده تعداد 10دستگاه رادیو پخش خودرو، تعدادی کارت سوخت، مدارک، وجه نقد و... کشف شد.

با انتقال متهم دستگیر شده به نام مصطفی (33 ساله) به کلانتری، پرونده ای تشکیل و برای صدور دستور قضایی به دادسرای ناحیه 14 تهران (شهید محلاتی) ارسال شد. به دستور فرخاک فر، پرونده برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی و همچنین دستگیری همدست متهم، به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه اعتراف کرد: یک سال است که به اتفاق دوستم علیرضا و در محدوده جنوب شرق تهران از داخل خودروها سرقت می کنیم و هر روز از داخل 5 تا 6 خودرو، وسایلی از قبیل رادیو پخش، پول، مدارک، کارت سوخت، عابربانک و... سرقت می کردیم.

با اعترافات این متهم، کارآگاهان اطلاعاتی را درباره مشخصات همدست وی به دست آوردند و با شناسایی مخفیگاهش در خیابان نبرد، ضمن هماهنگی با مقام قضایی، محل مورد نظر را تحت کنترل درآوردند.

با توجه به متواری بودن علیرضا، با تلاش پیگیر کارآگاهان، وی 24 آذر در محدوده نظام آباد شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، منتقل شد.

متهم اعترافات مصطفی را مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده جنوب شرق تهران در یک سال اخیر تایید کرد. در بازرسی از محل سکونت وی، تعدادی لوازم داخل خودرو همراه مدارک متعلق به اشخاص کشف شد؛ همچنین در بررسی های به عمل آمده مشخص شد علیرضا پس از دستگیری همدست خود در روز 21 آذر امسال، همچنان به سرقت های خود به صورت انفرادی ادامه داده است. تحقیق از متهمان ادامه دارد.