آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اقتصادی
۴

7 تولید کننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد معرفی شدند

اداره کل استاندارد استان تهران از شناسایی و توقیف مصالح غیراستاندارد خبر داد.

مهدی پورهاشم مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اعلام این خبر افزود: تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با نام های تجارتی داریوش بتن، میلاد بتن، پیشرو بتن، خلیج بتن شرق، تیرچه سازی باقرنژاد، تیرچه عادل فتحی و تیرچه فتح ا... فتحی فاقد نشان استاندارد می باشند.

وی در ادامه افزود: مصالح ساختمانی فوق در راستای کنترل بازار و همکاری با سازمان بازرگانی و تعزیرات حکومتی، توسط بازرسان این اداره کل به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید غیرمجاز، جمع آوری و از فعالیت واحدهای مذکور نیز جلوگیری به عمل آمد.

پورهاشم با اشاره به تصویب نامه مورخ 13/12/84 هیئت وزیران یادآور شد: از تیرماه سال 88 تولید و عرضه کلیه مصالح و فرآورده های ساختمانی بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع است.

وی گفت: بر این اساس مصرف کنندگان مصالح و فرآورده های ساختمانی اعم از سازندگان و پیمانکاران موظف هستند از مصالح استاندارد و تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استفاده نمایند. وی متذکر شد: با همکاری و هماهنگی کلیه سازمان های ذیربط در استان شامل استانداری، صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی، بازرگانی، نظام مهندسی، فرمانداری ها و شهرداری ها از تولید، عرضه و به کارگیری مصالح غیراستاندارد جلوگیری خواهد شد و ضمن توقیف و جمع آوری مصالح ساختمانی غیراستاندارد، نام واحدهای متخلف نیز از طریق رسانه ها به مصرف کنندگان معرفی خواهد شد.