آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۱
صفحه آخر
۲۸

دور جدید اکران فیلم ها در سینماها

فیلم های جدید روی پرده دور جدیدی را برای دستیابی به سقف فروش آغاز کرده اند و این رقابت طی روزهای آینده به اوج خواهد رسید.

به گزارش «ایران»، عبور از سقف میلیاردی فروش توسط 5 فیلم در اکران های امسال باعث شده تا فیلم های تازه اکران نیز در پی دستیابی به این رکورد رویایی باشند.

اکران های جدید کمتر از یک هفته است که کار خود را آغاز کرده اند و از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون نزدیک به 80 میلیون تومان فروش داشته اند.

فیلم شوریده ساخته محمدعلی سجادی تاکنون بیش از 5 میلیون فروخته و تاکسی نارنجی نیز مرز 17 میلیون تومان را طی کرد. شبانه (20)، دختر میلیونر (29) و منفی هجده 7 میلیون تومان فروش داشته اند. فیلم های جدید در حالی کار خود را آغاز کرده اند که فیلم های قدیمی تر همچنان با فروش بالابه کار خود ادامه می دهند.

محاکمه در خیابان ساخته مسعود کیمیایی با احتساب فروش تهران و شهرستان ها در مرز 900 میلیون تومان قرار دارد. کتاب قانون از مازیار میری مرز یک میلیارد و 200 میلیون را پشت سر گذاشته و نیش زنبور با احتساب گیشه تهران و شهرستان ها در مرز فروش یک میلیارد و 500 هزار تومان قرار دارد. این در حالی است که فیلم «دو خواهر» در کل سینماهای تهران و سراسر کشور رکورد 2 میلیارد تومان را شکسته است.

این در حالی است که برخی دیگر از اکران های قدیمی از جمله شکار روباه با 36، تنها دوبار زندگی می کنیم (15)، تردست (70) و استشهادی برای خدا نیز با 6 میلیون تومان به کار خود ادامه می دهند.