آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار خارجی
۱۶

در روز اول سال نو مسیحی

فرانسوی های ناراضی 1137 خودرو را آتش زدند

وزارت کشور فرانسه از به آتش کشیده شدن بیش از 1000 خودرو توسط مخالفان سیاست های دولت در آغاز سال نو مسیحی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ها، «بریس هورتوفر» وزیر کشور فرانسه با اشاره به خشونت ها و ناآرامی های به وجود آمده در فرانسه در نخستین روز از سال نو میلادی گفت: در اولین روز از سال نو مخالفان سیاست های دولت با به آتش کشاندن 1137 خودرو در نقاط مختلف کشور به زد و خورد با پلیس ضدشورش پرداختند.

به گفته این مقام فرانسوی، نخستین آتش سوزی ها در شهر پاریس و مناطق «سن سنت دنیس»، «هودوسن» و «وال دومارن» به وقوع پیوسته است.

وزیر کشور فرانسه در ادامه با اعلام اینکه در زد و خورد بین معترضین و پلیس 11 پلیس زخمی شده اند افزود: تاکنون 550 نفر را دستگیر کرده اند.

به نوشته روزنامه فرانسوی «نوول آبزرواتور»، ناآرامی ها در شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس، استراسبورگ و لیون در حالی ادامه دارد که وزارت کشور فرانسه در آستانه سال نو 8000 نیروی پلیس را تنها در شهر پاریس به حالت آماده باش قرار داده است. برخی گزارش ها نیز حاکی است، دولت برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن خودروها و فروشگاه ها، فروش بنزین را برای چند روزی ممنوع اعلام کرده بود.

گفتنی است در آستانه سال نو 2009 نیز مخالفان سیاست های ناکارآمد اقتصادی و اجتماعی سارکوزی، 147 خودرو را به آتش کشیده بودند.

خبر دیگر اینکه شهرهای هامبورگ آلمان نیز پنجشنبه شب، و همزمان با شب سال نو شاهد درگیری های خیابانی بین مردم و پلیس آلمان بود. مردم هامبورگ نیز با ریختن زباله ها و چوب در خیابان ها و آتش زدن آنها برخی خیابان ها و معابر اصلی را مسدود کردند.