آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار خارجی
۱۶

از سوی شبکه سی. ان. ان عربی صورت گرفت

بشار اسد شخصیت سال 2009

شبکه خبری سی.ان.ان عربی، رئیس جمهور سوریه را به عنوان شخصیت سال 2009 برگزید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران شبکه خبری سی.ان.ان عربی با انتشار نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط این شبکه اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به عنوان یکی از برجسته ترین چهره های سیاسی منطقه ای و بین المللی به عنوان شخصیت سال 2009 انتخاب شده است.

این شبکه به موفقیت های بشار اسد در رویارویی با اعمال فشارهای صورت گرفته علیه سوریه از سال 2005، تحکیم روابط این کشور با کشورهای عربی و اروپایی و روابط برجسته اش با کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه به عنوان دلایل انتخاب اسد اشاره کرد.

شبکه سی.ان.ان عربی همچنین تاکید کرد: گسترش روابط سوریه و لبنان و سفر اخیر سعدالدین حریری، نخست وزیر لبنان به دمشق نیز از جمله مسائلی بود که بشار اسد را در موضع قدرت در منطقه قرار داده است.

مشارکت اسد در نشست فوق العاده دوحه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تصمیماتی که در این نشست در یاری رسانی به غزه و حمایت از ملت فلسطین اتخاذ شد، با جلب حمایت های گسترده مردمی همراه بود که به انتخاب اسد به عنوان شخصیت برجسته سال 2009 کمک کرد.

این شبکه به موضوع آشتی ملی در نشست ژانویه 2009 در کویت، نشست چهارجانبه رهبران عربستان، کویت، مصر و بشار اسد در مارس 2009 در ریاض به عنوان ابعاد عربی فعالیت های بشار اسد و تغییر نسبی رویکرد آمریکا در قبال سوریه با روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و سفر تعدادی از هیئت های آمریکایی به دمشق به عنوان بعد بین المللی فعالیت های اسد اشاره کرده است.

سی. ان. ان عربی همچنین به تحکیم روابط فرانسه و سوریه و تلاش نیکلاسارکوزی، رئیس جمهور این کشور برای تحکیم این روابط جهت تقویت جایگاه کشورش در خاورمیانه که نهایتا به سفر بشار اسد به پاریس منجر شد نیز اشاره کرده است.