آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
شهرستان ها
۱۱

عده ای مانع جذب سرمایه گذاران به لرستان می شوند

خرم آباد- خبرنگار کیهان:

به دلیل نبود نظارت، اصول فنی در احداث ساختمان ها در لرستان رعایت نمی شود.

استاندار لرستان در کار گروه مسکن افزود: اگر بگویم نظارت مهندسی بر ساخت ساختمان ها در لرستان زیر صفر است ارفاق کرده ایم.

سیدحسین صابری خاطرنشان ساخت: براساس بررسی های به عمل آمده سازندگان ساختمان ها تا پایان کار نمی دانند مهندس ناظرشان کیست و بر کیفیت ساخت بناها نظارتی انجام نمی شود.

استاندار از ساخت و سازهای بی رویه در خرم آباد انتقاد کرد و خواستار خاتمه دادن به این روند شد. وی با اشاره به عملکرد تعاونی ها، گفت: تعاونی های مسکن به شهر خرم آباد لطمه وارد کرده اند و برای ساخت مسکن مهر لازم است شرکت های توانمند عهده دار کار شوند.

صابری با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه ها برای اجرای طرح مسکن مهر در استان، گفت: شرکت آبفای لرستان موظف است آب مورد نیاز سازندگان مسکن مهر را از طریق لوله کشی تامین کند.

استاندار با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مناطق گل سفید و علی آباد، گفت: طرح خرید ساختمان های این مناطق از ساکنان آنها آغاز شده و هر کسی علاقه مند به سرمایه گذاری در این مناطق باشد هر نوع کاربری که نیاز داشته باشد انجام خواهیم داد.

وی گفت: عده ای خواص مانع جذب سرمایه گذار به این خطه می شوند. این افراد هتل عطر را تعطیل کردند و این خطه را از وجود پروازهای هواپیما که توسط مدیر هتل عطر راه اندازی شده بود محروم کردند.

احمد غلامی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی لرستان در مورد مسکن مهر، گفت: سازمان در شهرهای خرم آباد و بروجرد مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان بابت صدور پروانه به شهرداری ها پرداخت کرده است.

حسن شریعت نژاد فرماندار خرم آباد با انتقاد از عدم نظارت فنی بر احداث بناها، گفت: با برخی از ناظران متخلف برخورد قانونی شده است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن شهر فعلی سپیددشت به خاطر واقع شدن در ته دره میان دو کوه سر به فلک کشیده، گفت: در آینده نزدیک اقدام لازم برای مکان یابی و انتقال شهر سپیددشت به محل جدید انجام می شود.