آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
حوادث
۱۵

5 هزار خانواده شاهد و ایثارگر در اردوهای راهیان نور حضور می یابند

مدیرکل امور فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آغاز ثبت نام اردوهای راهیان نور ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران گفت: حدود پنج هزار خانواده شاهد و ایثارگر، شامل والدین، همسران شهدا، فرزندان شاهد و آزادگان در این اردو شرکت می کنند.

محمدرضا گروسی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در اردوی امسال بازدید از مناطق غرب نیز گنجانده شده است، افزود: بازدید از مناطق جنگی غرب کشور همانند استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام، ابتدا برای 250 آزاده استان های خراسان شمالی و سمنان برگزار شد.

وی همچنین درباره بازدید خانواده شهدا و ایثارگران از مناطق جنگی استان خوزستان گفت: این اردو از اواخر دی ماه جاری آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

گروسی همچنین از حضور فرزندان و همسران سرداران شهید برای نخستین بار در اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: طی یک طرح ابتکاری و در صورت تامین اعتبار، فرزندان و همسران سرداران شهید سراسر کشور نیز در اردوهای راهیان نور شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر سهمیه ها به استان ها داده شده و مدیران فرهنگی بنیاد شهید استان ها با اولویت کسانی که تاکنون به اردوی راهیان نور اعزام نشده اند، ثبت نام می کنند.

گروسی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور در سالهای گذشته فقط در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور برگزار می شد که با هماهنگی های به عمل آمده، این اردوها در سال جاری در مناطق غربی هم برگزار می شود.