آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
دانش و پژوهش
۷

ورزش های سنگین تهدیدی برای سلامتی کودکان

آکادمی پزشکی کودکان آمریکا اعلام کرد: پزشکان باید توصیه هایی به کودکانی که اکثر وقت خود را به انجام بازی های ورزشی سنگین می گذرانند داشته باشند و از آنها بخواهند بیشتر استراحت کنند تا با مشکلات مغزی و آسیب های جسمی روبه رو نشوند.

در گزارش چاپ شده در مجله ماهانه کودکان این کشور نوشته شده است که تمرین بیش از حد، خستگی زیاد و جراحت های حاصل از استفاده بیش از حد از ماهیچه ها باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای کودکان آمریکایی شده است.

در این گزارش آمده درحالی که چاقی کودکان به معضل روز تبدیل شده اما ورزش های سخت حدود 30 تا 45 میلیون کودک بین 6 تا 18 سال آمریکایی را در معرض خطر قرار داده است.

در این گزارش به پزشکان توصیه شده کودکان را به یک تا دو روز استراحت در هفته ترغیب کنند تا بدن زمان و انرژی کافی برای ترمیم بخش های آسیب دیده داشته باشد.

براساس تحقیقات پزشکی تکرار تمرین ها و فشار آن نباید بیش از هفته ای 10درصد افزایش یابد. خردسالانی که به ورزش کردن علاقه بسیار دارند نیز باید هر سه ماه یک بار ورزش خود را عوض کنند.

این درحالی است که اولیای کودکان باید فرزندان خود را به بازی در یک تیم در هر فصل تشویق کنند زیرا تغییر تیم و انجام سفر به مناطق مختلف تاثیر مخربی بر سلامتی کودکان خواهد داشت. در ضمن پزشکان موظف هستند هشدار ویژه ای به اولیای کودکانی که در زمان های کوتاه به انجام رقابت های گوناگون می پردازند، بدهند.