آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۸۳
بورس - شرکت ها
۱۰

برای سومین بار

خودرویی ها پشت چراغ قرمز هیات واگذاری ماندند

مهدی حاجی وند

گروه بورس-: هیات واگذاری برای سومین بار متوالی بررسی واگذاری بلوک های ایران خودرو و سایپا را مسکوت گذاشت.

به گزارش خبرنگار ما، در شرایطی که کمتر از سه ماه تا پایان سال زمان باقی مانده، هیات واگذاری هنوز تصمیمی در مورد واگذاری بلوک های دوخودروساز نگرفته است.

این هیات همچنین در جریان جلسه روز گذشته خود، قیمت فروش مزایده ای 6 شرکت و پذیرش 3 شرکت دولتی در فرابورس را تصویب کرد.

در این جلسه قیمت 10 درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به ارزش 54 میلیارد ریال، 49 درصد از سهام فولاد زاگرس به ارزش 30 میلیارد ریال، 40 درصد از آهنگری پودر مشهد به مبلغ 4/3 میلیارد ریال به صورت نقد، 100درصد شرکت بین المللی توسعه و مهندسی پارس به ارزش 2/100 میلیارد ریال، 100درصد مس مزرعه به ارزش 20 میلیارد ریال به صورت نقد و 45 درصد از سهام شرکت پایانه احداث به ارزش 6/13 میلیارد ریال جهت واگذاری از طریق بورس و مزایده مورد تصویب قرار گرفت. شرایط واگذاری این شرکت ها از سوی سازمان خصوصی سازی طی 10روز آینده در جراید کثیرالانتشار آگهی خواهد شد.

همچنین براساس مصوبات جلسه دیروز، مقرر شد سهام سه شرکت فولاد آذربایجان، مهندسی دیزل ایران و آلومینیای ایران از طریق فرابورس واگذار شوند. بر این اساس در صورت پذیرش، این شرکت ها طی سال جاری یا اوایل سال آینده آماده واگذاری به خصوصی ها خواهند شد.

تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری سهام شرکت هایی چون بانک تجارت، گل گهر، چادرملو، ایران خودرو، سایپا و سرمایه گذاری رنا از طریق بورس در دستور جلسه قرار نگرفت. از سوی دیگر واگذاری شرکت های «روی مهدی آباد» جهت واگذاری از طریق مزایده، 5 درصد از سهام شرکت های بیمه به مدیران واجد شرایط نیز به جلسه هفته آینده موکول شد. در ادامه واگذاری سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شرکت های چادرملو و گل گهر، دستورالعمل اجرایی احراز اهلیت مدیریتی در واگذاری سهام به مشتریان استراتژیک و پیشنهاد تقسیط ثمن معامله سهام عدالت برای مشمولان دهک های سوم الی ششم از جمله مواردی است که در دستور کار جلسه روز گذشته هیات واگذاری قرار داشتند، ولی تصمیم گیری نهایی موکول به جلسه بعدی هیات واگذاری شد.