آرشیو دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۲
ایران زمین
۲۳

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان:

تونل های مترو به سی و سه پل آسیبی نخواهد زد

اصفهان خبرنگار «ایران»: براساس نظرات کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، فاصله تونل های مترو به ویژه قسمت شرقی از پل تاریخی سی و سه پل حداقل 40 متر است.

عبدالجواد زعفرانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان هرگونه آسیب ناشی از انحراف تونل برای سی و سه پل را رد کرد و افزود: گزینه رفع انحراف دستگاه حفار تونل شرقی متروی اصفهان در ابتدای چهار باغ بالا، بعد از بررسی مسائل ژئوتکنیک و دانه بندی ملات اعلام می شود.وی با بیان این که براساس قرارداد هرگونه اشکال در جریان اجرای پروژه بر عهده پیمانکار است، خاطرنشان کرد: لازم است پیمانکار طبق نقشه، انحراف ایجاد شده را اصلاح کند و خسارات ناشی را جبران کند.

زعفرانی با بیان این که تاکنون برای متروی شهر اصفهان 435 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: 80 درصد این میزان را دولت پرداخت کرده و مابقی را شهرداری اصفهان تامین کرده است.

وی اعتبار کل خط متروی اصفهان را یک هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: این طرح به 560 میلیارد تومان بودجه دیگر نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از بهره برداری 10 کیلومتر قطعه شمالی مترو اصفهان از شهرک قدس تا مدرس تا سال 1390 خبر داد و افزود: فاز اول مترو در صورت تامین اعتبار با تخصیص 100 میلیون دلار از طریق صندوق ذخیره ارزی برای خرید واگن و تجهیزات دیگر، تا سال 90 در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی در مورد خرید واگن برای متروی شهر اصفهان گفت: طی نشستی در وزارت کشور با حضور مسئولان قطار شهری اصفهان، شیراز و تبریز مقرر شد مطالعاتی برای تهیه واگن های این سه شهر انجام شود.