آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
بین الملل
۲۷

5 کشته در حمله امریکا به وزیرستان شمالی

گروه بین الملل هواپیماهای بدون سرنشین امریکا برای هفتمین بار طی دو هفته گذشته، منطقه وزیرستان شمالی پاکستان را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر آن 5 تن کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.

در این حمله روستای اسماعیل خیل در 40 کیلومتری میرانشاه (مرکز منطقه قبایلی وزیرستان شمالی) هدف قرار گرفت.

هواپیمای بدون سرنشین امریکا روز جمعه نیز ناحیه تابیدر محدوده شهر میرانشاه را هدف حمله موشکی قرار داده بود. امریکایی ها ادعا کرده اند واحد مسکونی مورد حمله به یکی از افراد قبایلی که با شبه نظامیان طالبان مرتبط بوده، تعلق داشته است.

بیش از 70 حمله موشکی هواپیماهای بدون سرنشین امریکا طی یک سال گذشته به کشته شدن 665 نفر در مناطق قبایلی پاکستان منجر شده است.

تنها طی ماه گذشته بر اثر 10 نوبت حمله موشکی هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی، بیش از 60 تن کشته شده اند.

در اعتراض به این حملات، سه تن از اعضای فراکسیون حزب جماعت اسلامی در مجلس سنای پاکستان در بیانیه ای تصریح کردند: تجاوزهای مکرر هواپیماهای امریکا به مناطق قبایلی آن کشور که به کشته شدن ده ها غیر نظامی منجر شده، باید خیلی فوری متوقف شود. واشنگتن به طور فزاینده فشار بر پاکستان را افزایش داده تا این کشور با شبه نظامیان طالبان مقابله کند.

جان مک کین و جوزف لیبرمن سناتورهای امریکایی که پنجشنبه گذشته به پاکستان سفر کرده اند، ادامه حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آن کشور به مناطق قبایلی را به عنوان راهبردی ضروری توصیف کرده اند.