آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
ورزشی
۲۴

افشارزاده سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی شد

بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک از سوی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی گوانگجو انتخاب شد.

این تصمیم در چهل و چهارمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری برنامه های اجرایی اعزام کاروان از جمله برنامه ریزی و اقدام جهت هماهنگی اسکان، تغذیه، رزرو بلیت هواپیما، تهیه آی دی کارت اعضای کاروان، برنامه ریزی برای اعزام گروه های مختلف کاروان و انجام دیگر هماهنگی های مورد نیاز اتخاذ شد.

افشارزاده در پایان این نشست، با اعلام این که 95 درصد برنامه های فدراسیون های نامزد اعزامی به بازی های آسیایی گوانگجو آماده اجراست، گفت: از فروردین ماه سال آینده برابر با تقویم روز تمامی برنامه های آماده سازی را پیگیری، نظارت و اجرا خواهیم کرد. وی ادامه داد: با تعامل مناسبی که بین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایجاد شده، امیدواریم که برنامه های تدوینی به خوبی پیاده شود تا شاهد نتیجه گیری کاروان اعزامی باشیم. افشارزاده درباره میزان بودجه پیش بینی شده برای کمیته ملی المپیک در سال 89 گفت: این بودجه را در دو بخش پیش بینی کرده ایم؛ بخش اول مربوط به مسابقات ورزشی است. در این بخش حدود 28میلیارد تومان برای بازی های گوانگجو المپیک نوجوانان و بازی های ساحلی پیش بینی شده است. بخش دوم بودجه مربوط به اعتبارات جاری کمیته ملی المپیک است که 12 میلیارد تومان در این بخش پیش بینی شده است.

● لغو قرارداد مربیان کم کار خارجی

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در چهل وچهارمین جلسه خود، تصمیم گرفت تا در صورت عدم رضایتبخش بودن عملکرد مربیان خارجی استخدامی، از تاریخ اول ژانویه قرارداد آنان خاتمه یابد و همچنین برای ارزیابی هر چه بهتر و نظارت بر عملکرد مربیان، از افراد متخصص و اساتید دانشگاه ها به عنوان ناظر استفاده شود. در این نشست دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره نحوه آماده سازی تیم های ایرانی برای حضور در اولین دوره المپیک نوجوانان سنگاپور گفت: ایران برای این بازی ها 70 سهمیه خواهد داشت و تا زمان برگزاری این بازی ها فرصت داریم و تیم ها هم اکنون تمرینات خود را پیگیری می کنند ولی ما نمی توانیم بگویید چند مدال دریافت می کنیم.