آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
ایران زمین
۲۳

ماهیان مرکز تکثیر و پرورش شهید باهنر کلاردشت تلف شدند

کلاردشت- خبرنگار «ایران»: بیش از یکصدهزار قطعه بچه ماهی مولد و پیش مولد مرکز تکثیر و پرورش آزاد ماهیان شهیدباهنر کلاردشت به علت نامعلومی تلف شدند.

مهندس مصطفی رضوانی رئیس مرکز آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت با اعلام این خبر گفت: کشیک مرکز، ساعت 19 عصرجمعه اطلاع داد که وضعیت ماهیان غیرطبیعی و در حال مرگ هستند. بلافاصله با استمداد از کارشناسان اداره کل شیلات استان و مسئولان منطقه به بررسی موضوع این حادثه پرداختیم. وی افزود: به اتفاق مسئولان و کارشناسان شیلات استان و زیرنظر مسئولان امنیتی و قضایی منطقه نمونه های مشکوک در حاشیه رودخانه سردآبرود جمع آوری و با تعدادی از ماهیان تلف شده وآب استخر برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه های تهران و استان ارسال شد.

وی گفت: زمانی که حادثه مشکوک تلفات ماهیان این مرکز اتفاق افتاد کمترین موجودی ماهیان مولد و پیش مولد راداشتیم. چراکه 500 هزار قطعه بچه ماهی دوتابستانه و یک تابستانه از ابتدای پائیز امسال رهاسازی شده بود. مرکز تکثیر و پرورش آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت یکی از مراکز تکثیر ماهی دولتی و متعلق به سازمان شیلات ایران است که با همکاری کارشناسان روسی طراحی و توسط کارشناسان شیلات کشور با هدف تکثیر و رهاسازی ماهیان آزاد دریای خزر در اندازه های 15 و20 گرمی به منظور حفظ بازسازی ذخایر این گونه ارزشمند دریای خزر احداث شده است.