آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
بورس
۲۱

یک خط خبر

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت بازرگانی گفت: این وزارتخانه اقدام به ذخیره سازی 13 قلم کالابرای کنترل التهابات روانی بازار و عرضه موقع محصولات پس از اجرای هدفمندکردن یارانه ها کرده است که حدود 35 درصد از کل هزینه خانوارهای کم درآمد را شامل می شود.

سازمان صنایع و معادن تهران اعلام کرد در یکسال گذشته جواز تاسیس بیش از 8 هزار طرح صنعتی غیرفعال در این استان ابطال شد.

معاون بنیاد مسکن کرمان گفت: خانه های احداثی برای کپرنشینان در این استان حداقل نیم قرن دوام دارد.

مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی گفت: در صورت ارائه موقع تسهیلات بانکی، طرح زراعت چوب سالانه تا 20 هزار هکتار توسعه می یابد.

امسال 5/2 میلیارد تومان به طرح ملی توسعه زراعت چوب اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران گفت که از مجموع 150 هزار مشترک تهرانی که به علت تاخیر در عملیاتی شدن دستورالعمل حذف ودیعه تلفن ثابت اضافه پرداخت کرده اند، ودیعه 135 هزار مشترک بازگردانده شده است و 15 هزار مشترک باقیمانده هنوز برای اخذ ودیعه مراجعه نکرده اند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای ممنوعیت عرضه کالاو خدمات به قیمتی بیش از قیمت های متعارف و برخورد قانونی با واحدهای صنفی مختلف، پنج مرکز متخلف عرضه کننده کپسول های آتش نشانی را به تعزیرات حکومتی معرفی کرد. این واحدها با پرونده های متشکله جداگانه جمعا به ارزش کل 26 میلیارد و 748 میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

احمدعلی هراتی نیک، مدیرعامل ایمیدور در مراسم تودیع محمدهادی اردبیلی و معارفه اردشیر سعدمحمدی، مدیران عامل سابق و جدید شرکت ملی صنایع مس بخش توسعه ای گفت: امیدواریم شرکت مس از نظر توان کاری به نقطه ای برسد که در دنیا سربلند باشد. امسال رتبه اول صادرات محصولات غیرنفتی با صدور یک میلیارد و 200 میلیون دلار از آن محصولات مسی خواهد شد.

به منظور توسعه و تعمیق روابط در بخش زمین شناسی و اکتشافات مواد معدنی، ایران و جمهوری تاجیکستان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

رئیس سازمان صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 6/99 درصدی مجتمع ورق خودرو استان خبر داد.

ظرفیت تولید این کارخانه در سال 400 هزار تن ورق گالوانیزه خودرو است.