آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۸۹۶
شهرستان ها
۱۶

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:هما18 پرواز هفتگی از اردبیل دارد

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل گفت: شرکت هواپیمایی هما به طور ماهانه18 پرواز داخلی را از فرودگاه اردبیل انجام می دهد.

سید محمدحسین موسوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پرواز ها16 مورد در هفته به تهران و دو پرواز رفت و برگشت نیز به مشهد انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت با انجام پروازهای حج تمتع و کلیه پروازهای حج عمره در هر شش روز یک پرواز با هواپیمای ایرباس با تامین غذای مسافران با استاندارد بین لمللی افتخار پیشتاز بودن در صنعت حمل و نقل هوایی را با اعتبار درخشان بین المللی دارد.مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل به دایر بودن9 دفتر خدمات مسافرتی هما در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این دفاتر در زمینه ارائه بلیت و خدمات به مسافران فعالیت می کنند که فعال ترین آنها دفتر خدماتی مسافرتی هوایی مهر پرواز، ارس سیرآسمان، همای ایران و ستاره همای اردبیل است.

وی در مورد علت عدم برقراری پروازها به کشورهای همسایه اظهار داشت: با توجه به جلسات کارشناسی با دفاتر خدمات مسافرتی هوایی موجود در استان اردبیل و مطالعه بازار مسافر به خارج از کشور در حال حاضر عدم وجود مسافر به حد نصاب که زمینه ایجاد پرواز خارجی را از استان اردبیل فراهم کند امکان پذیر نیست.

موسوی افزود: اگر زمینه هایی هم برای این امر و استقبال مسافران باشد به صورت موردی و در ایام خاص سال و بیشتر نیز به سوریه است.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل پیش بینی کرد با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در سه الی چهار سال آینده پرواز هفته ای این شرکت به سوریه و ترکیه برقرار شود.