آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

پادوی منافقین: مردم ایران دچار توهم توطئه هستند

اظهارات شیرین عبادی در گفت وگو با رئیس رادیو آزادی (ارگان رسمی سازمان سیا) نشان داد که چرا وی از سوی سازمان منافقین به عنوان مهره ای قابل اعتماد برای جایزه صلح نوبل معرفی شده بود.

به گزارش رادیو فردا، «خانم عبادی در گفت وگو با جفری گدمین تاکید می کند که کمک های خارجی برای توسعه دمکراسی یک اشتباه بزرگ است. ولی با این وجود می توان دید که همزمان با تشدید بحران سیاسی در ایران مواضع خانم عبادی نیز دستخوش تغییر شده است. به اعتقاد او مذاکره و معامله با رژیم به جایی نمی رسد. وی کاملااطمینان دارد که رهبری حکومت ایران با نیت خوبی وارد مذاکرات هسته ای نشده و حتی اگر توافقی صورت بگیرد این حکومت به تعهدات خود وفادار نخواهد ماند.»

وی با انکار این حقیقت که تحریم های رژیم های استکباری همواره ملت ایران را نشانه رفته و تحت فشار گذاشته، از تحریم حمایت کرده و گفت: «رسانه های برون مرزی فارسی زبان مثل رادیو فردا، بی بی سی و صدای آمریکا باید توضیح دهند که اعمال تحریم های بیشتر با هدف اعمال فشار بر رژیم است نه مردم عادی.»

رادیو فردا افزود: «خانم عبادی نگران است که احساسات ملی گرایانه مردم در ایران ممکن است تحریک شود. او نگران است که اشتباهات قبلی در سیاست خارجی غرب و ذهنیت کهن مردم ایران در مورد تئوری توطئه]![ممکن است زمینه را برای سوءاستفاده حکومت ایران از فضای خصومت با غرب فراهم کند. خانم عبادی در مجموع به سیاست خارجی فعلی دولت آمریکا امیدوار است. وی از مدافعان باراک اوباما است و معتقد است که رئیس جمهوری آمریکا به موازینی مثل حقوق بشر و ارزش های آزادی خواهانه پایبند است.

این پادوی سلطنت طلب در عین حال با فروتنی! درباره اینکه آیا حاضر است به صحنه سیاست بیاید، می گوید: «من همیشه این احتمال را رد کرده ام. من به ورود به عرصه سیاست و یا ایفای نقش در رهبری جنبش مخالف حکومت تمایلی ندارم ولی مسئله رهبری یکی از نقاط ضعف جنبش اپوزیسیون در ایران است.»

به گزارش رادیو فردا «جفری گدمین می نویسد بعید است که یک زن با دیدگاه های سکولار بتواند در شرایط فعلی رهبری مناسب برای جنبش اعتراضی ایران باشد.»