آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
شهرستان ها
۱۱

تا پایان سال جاری انجام می شود بهره برداری از مرحله نخست شهرک طلای اصفهان

اصفهان- خبرنگار کیهان:

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلای اصفهان از بهره برداری مرحله نخست شهرک طلای اصفهان تا پایان سال جاری خبر داد.

«علی زمردپوش» با اعلام این خبرگفت: شهرک طلاو جواهرات اصفهان زیر نظر سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان هم اکنون در شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان در حال راه اندازی است.

وی با بیان این که این شهرک در 11 طبقه ساخته می شود، افزود: در حال حاضر سه طبقه از این شهرک در حال ساخت و آماده سازی است که به احتمال زیاد این طبقات تا عید امسال به واحدهای طلاسازی تحویل داده می شود.

زمردپوش گفت: این سه طبقه شامل 110 واحد است و هم اکنون مرحله دوم طرح با هشت طبقه در مرحله تعیین وضعیت زمین از سوی مسئولان شهرداری است.

وی با بیان این که حدود 500 تا 600 واحد طلاسازی هم اکنون در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ساخت طلاو جواهر در اصفهان در خانه های قدیمی و بدون پروانه انجام می شود و فقط تعداد محدودی از واحدها در کارگاه های ویژه فعالیت می کنند.رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلااصفهان با بیان این که در دیگر کشورها برای ساخت مصنوعات طلااز شمش به عنوان ماده اولیه استفاده می شود، گفت: مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت مصنوعات طلادر واحدهای تولیدی داخل از طلاهای شکسته تامین می شود که این کار کیفیت تولیدات طلارا کاهش داده است.