آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
اخبار اقتصادی
۴

اختصاص 5 درصد از تسهیلات بانکی ارزان قیمت به نوسازی بافت های فرسوده

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کلیات طرح حمایت از بازسازی بافت های فرسوده در این کمیسیون، بانک مسکن مکلف شد تا پنج درصد از تسهیلات بانکی ارزان قیمت را برای نوسازی این مناطق تخصیص دهد.

«سیدمحمد کاظم حجازی» در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا، افزود: لایحه رسیدگی به طرح حمایت از بازسازی بافت های فرسوده حدود 14 بند داشت که محوریت آن ایجاد وحدت رویه در نحوه احیاء بافت های فرسوده و تعیین محدوده مورد حمایت آن در قانون بود.

وی با اشاره ارائه این طرح به صحن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس این لایحه وزراتخانه های مسکن و شهرسازی، کشور و شهرداری ها باید بتوانند مالکین مناطق بافت های فرسوده را تشویق به نوسازی در یک زمان مشخص نمایند.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر نحوه ورود بخش خصوصی در این قانون دیده شده و ابزارهای حمایتی و سرمایه گذاری های مناسب نیز لحاظ گردیده است.

حجازی اضافه کرد: در این لایحه همچنین نقشی برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیده شده تا نسبت به بهسازی فضاها و بناهایی که جنبه میراث فرهنگی دارد، اقدام نماید.

وی گفت: در خصوص دانشکده آموزش هوایی نیز مقرر گردید پشتیبانی ساختاری از سوی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری دیده شود و منابع مالی بیشتری به این دانشکده اختصاص یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص ارتقای دانشکده آموزش هوایی به سطح دانشگاه، افزود: مقرر گردید نقطه نظرات مسئولان دانشکده اخذ و در کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم بازدیدی نیز از این دانشکده به عمل آید.

حجازی توضیح داد: در زمان حاضر دانشکده آموزش هوایی با حدود 50 تا 70 سال عمر اقتضا می کند به صورت کیفی تر فعالیت نماید.