آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

از سوی وزیر مسکن و شهرسازی مطرح شد

عزم جدی دولت برای رفع مشکل مسکن در کشور

اردبیل- خبرنگارکیهان:

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت برای رفع مشکل مسکن در سطح کشور دارای عزم جدی است.

علی نیکزاد سه شنبه شب در جلسه شورای مسکن استان اردبیل افزود: رونق گرفتن ساخت و ساز مسکن در حقیقت موجب رونق اقتصادی کشور شده و هزاران شغل مولد در جامعه ایجاد می شود.

وی به تحقق 17درصدی اشتغال در بخش مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در گرو توجه به بحث مسکن و زیرساخت های لازم در این زمینه بیش از 40 رشته صنعتی و غیرصنعتی هم اکنون در کشور فعال شده و ما معتقدیم حل مشکل مسکن و اشتغال می تواند بسیاری از معضلات امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نهایتا اقتصادی را برطرف کند.

وی در مورد وضعیت مسکن روستایی و شهری تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و200 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور نیاز است که برای حل مشکل نیازمند یک اراده جدی برای ساخت و ساز کم قیمت اما با دوام هستیم.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر در شهرستان کوثر گفت: در سطح کشور یک میلیون نفر در قالب طرح مسکن مهر ثبت نام قطعی کرده و برای این تعداد نیز زمین مورد نیاز تامین شده است.

نیکزاد افزود: تا پایان اسفندماه امسال 50 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در سطح کشور به بهره برداری می رسد.

وی سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی استان را در سال گذشته 6 هزار و814 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد بالغ بر 3 هزار و300 نفر با مراجعه به بانک ها تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

نیکزاد در بازدید از طرح 2 هزار واحدی مسکن مهر شهرک ولی عصر«عج» شهرستان نمین 20میلیارد ریال برای آماده سازی و تامین زیرساخت های رفاهی از قبیل آب، برق، تلفن، گاز و جدول گذاری آنان تخصیص داد.

این گزارش حاکیست وزیر مسکن و شهرسازی در جریان سفر به اردبیل از پروژه های مسکن مهر در شهرهای اردبیل و گیوی نیز بازدید کرد و کلنگ احداث پروژه 200واحدی پزشکان اردبیل نیز به زمین زده شد.