آرشیو یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۱۵۳
بورس و بازار
۵

بدهی مشترکان 24 ساعت پس از پرداخت تسویه می شود

مدیرکل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه بدهی مشترکان 24 ساعت پس از پرداخت در سیستم اعمال می شود، گفت: اعمال نشدن پرداخت در قبوض به معنی عدم اعمال در سیستم همراه اول نیست.

علیرضا طلوع در گفت وگو با فارس با تاکید بر پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن گفت: به مشترکان توصیه می شود قبوض خود را به روش های غیرحضوری و با استفاده از تلفن بانک، pos، ATM و اینترنت پرداخت کنند زیرا روش های غیرحضوری همیشه در دسترس است و از این طریق امکان پرداخت شبانه روزی نیز فراهم است. وی در خصوص اینکه اطلاعات قبوض پرداخت شده روزانه بانک ها، چه زمانی برای همراه اول فرستاده می شود، گفت: در پایان هر روز بانک ها فایل پرداخت های خود را برای همراه اول ارسال می کنند و به محض دریافت اطلاعات در ارتباطات سیار، پرداختی ها در حساب مشترکان اعمال می شود. مدیرکل رایانه و محاسبات همراه اول، در پاسخ به این سوال که در صورت پرداخت بعد از موعد مقرر به پرداختی ها چگونه ترتیب اثر داده می شود، گفت: چنانچه مشترک بعد از چاپ و توزیع قبوض جدید، قبض قبلی خود را پرداخت کند، در صورتی که قبض المثنی را دریافت کند بدهی از این مقدار کسر شده است. طلوع همچنین در مورد اینکه برخی مشترکان با تصور اینکه پرداخت بعد از مهلت مقرر در قبض ها اعمال نمی شود، به همین دلیل پرداخت قبض را به دوره بعد موکول می کنند، گفت: ممکن است به علت صرف زمان در مراحل چاپ قبض، در قبضی که برای مشترک صادر می شود بدهی منظور شده باشد اما هر زمان مشترک قبض المثنی بگیرد آخرین بدهی در قبض درج شده و بدهی قبلی که پرداخت شده در قبض جدید از حساب مشترک کسر خواهد شد.

مدیرکل رایانه و محاسبات ارتباطات سیار در خصوص تکلیف مشترکانی که با دریافت اخطار قطع به علت بدهی قبض خود را پس از موعد مقرر پرداخت کرده باشند چیست، گفت: هر زمان که ارتباط مشترک قطع شود و سپس پرداخت انجام شود، با ارسال وصولی از بانک و دریافت در همراه اول، سیستم به طور خودکار مشترک را وصل می کند. وی تاکید کرد: 24 ساعت پس از دریافت وصولی، پرداخت در حساب مشترک اعمال می شود و قبض ها تنها برای اطلاع مشترکان از میزان بدهی صادر می شود و مشترک می تواند هر زمان که مایل بود بدهی میان دوره خود را دریافت و پرداخت کند.