آرشیو سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۱۵
اجتماعی
۴

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

احتمال نتیجه مثبت در مذاکرات عمره وجود دارد

دومین دور مذاکرات کارگزاران عمره با طرف سعودی بزودی انجام می شود و اگر نتیجه مثبتی به دست آید، عمره گزاران ایرانی اعزام خواهند شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در دوره عمره اخیر و همین طور حج، مسائلی رخ داد که ارزیابی ما این بود که عزت و عظمت زائر ایرانی را مخدوش می کند. بنابراین گفت وگوهای شفافی برای رفع این مسائل با مقامات سعودی داشتیم.

وی تصریح کرد: از گفت وگوهای صورت گرفته با مقامات سعودی احساس می شود که آنها نیز از این وضعیت ناراحت هستند و به آن رضایت ندارند. تلاش ما این است که مسائل را در فضایی دوستانه حل و فصل کنیم و اگر چنین شد، عمره را از سر خواهیم گرفت. نماینده ولی فقیه با اشاره به این که نه ایران و نه عربستان هیچ یک خواهان توقف عمره نیستند، اظهار داشت: انتظار داریم سریعا به تفاهمی شایسته برسیم و بتوانیم برای شروع عمره برنامه ریزی کنیم.

وی به مواردی همچون ایجاد مزاحمت برای زائران در تشرف به بقیع و قرائت زیارتنامه و یا برخی تضییقات برای خواهران زائر و نیز معطل کردن خارج از عرف زائران در فرودگاه های عربستان اشاره کرد و گفت: زائر به قصد زیارت به عربستان سعودی می رود، اگر مثلا در تشرف به بقیع نتواند زیارت بخواند دلیلی برای سفر نمی بیند.