آرشیو چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۱۶
گزارش زندگی
۱۴

پنهان کاری را کنار بگذارید

پنهان کردن و پنهان کاری یکی از اصولی است که باعث به هم ریختن زندگی زناشویی و احساس بی اعتمادی می شود. هیچکس دوست ندارد شریک زندگی اش با پنهان کردن حقیقتی در کنار او، خود را همسر و شریک غم ها و شادی های او بداند.

اگر دوست ندارید همسرتان در زندگی چیزی را از شما پنهان کند، هرگز در زندگی چیزی را از او پنهان نکنید. پنهان کاری نخستین اشتباهی است که در یک زندگی پایه گذاری می شود. پایه های نادرست این کار باعث می شود که بنای زندگی تان نااستوار باشد و همواره از اینکه همسرتان متوجه پنهان کاری شماست، احساس وحشت و ترس داشته باشید.

پنهان کاری ها مرزهای دوری شما از یک زندگی صحیح و درست است. اگر از بیان مسئله ای به همسرتان واهمه دارید، با پنهان کاری تنها شرایط را وخیم تر می کنید چون بالاخره او روزی متوجه حقیقت خواهد شد و در آن زمان است که شما را هرگز نخواهد بخشید.

زن و شوهرهایی در زندگی مشترک موفق هستند که در کنار هم و شانه به شانه یکدیگر زندگی می کنند آنهایی که با همفکری و کنار هم بودن، جلوی خطاهای احتمالی فرد مقابل را گرفته و بهترین مسیر را برای حرکت و زندگی انتخاب می کنند.

پس اگر همسرتان در موردی با شما اتفاق نظر ندارد، به جای پنهان کاری، سعی کنید حرف ها و دلایل او را بشنوید و پس از آن نظرش را جلب کنید، شاید دلایل او به اندازه کافی شما را متقاعد کند که تصمیم بهتری بگیرید.