آرشیو شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۶۶
اخبار کشور
۱۴

انتقاد آیت الله نوری همدانی از سکوت و دوپهلو حرف زدن نخبگان

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید تصریح کرد: مردم در روز 9 دی به پا خاستند و جواب دشمن را دادند اما برخی از خواص یا سکوت کرده و یا دو پهلو حرف زدند.

به گزارش ایرنا آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از نیروهای سپاه و بسیج افزود: صداقت و صراحت لهجه از دستورات اسلام است، اما بعضی از خواص هیچ گاه این صراحت را نداشتند و گلایه رهبر معظم انقلاب از آنان بجاست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه های اخیر فریب خوردگان داخلی، انگلیس و فرانسه گفت: سیاست اسلام دخالت مردم در سرنوشت سیاسی خود است. اما دشمنان آن را برنتافتند و به وسیله عده ای هنجارشکن به امام خمینی و عاشورای حسینی اهانت کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز قله های دنیا را فتح و به پیش می رود، گفت: نباید کاری کنیم که دشمن خوشحال شود، باید موقعیت حساس خود را درک کنیم.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: قبل از انقلاب، اسلام در این مملکت حاکم نبود و این امر باعث عقب ماندگی کشور شده بود.

آیت الله نوری همدانی گفت: نباید تنها به آداب فردی اسلام توجه داشت، اسلام می خواهد مسلمانان حکومت داشته باشند؛ زیرا اگر حکومت اسلامی نباشد قدرت سیاسی هم نخواهد بود و سلاطین تحت سیطره استکبار، بر انحطاط مسلمانان خواهند افزود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه در واکنش به سخنان نخست وزیر سابق انگلیس درباره ایران، گفت: ایران قدرتمند، متحد، هوشیار و مقاوم؛ چون تاریخ و پرونده سیاه انگلیس را می داند و آن را برملامی کند، برای آنان خطرناک است.

وی افزود: انگلستان که منابع کشورهای اسلامی را به غارت می برد و بسیاری از مردم دنیا را به استعمار می کشد امروز که نقاب از چهره آنان برچیده شده است، هر کجا قدم می گذارند مورد نفرت و انزجار مردم قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: انگلیسی که امروز ایران اسلامی را خطرناک می داند منافع خود را دنیا در خطر دیده است، زیرا آنان می خواهند که ایران دارای حکومت پهلوی و قاجاریه باشد، نه اینکه اسلام در آن حاکم شود.