آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
توسعه
۸

انرژی

78 دلار میانگین قیمت نفت صادراتی

میانگین قیمت تقریبی هر بشکه نفت خام صادراتی ایران از ابتدای ماه ژانویه 2010 میلادی تاکنون به 78 دلار و 10 سنت رسید. براساس آمار منتشره در پایگاه اینترنتی اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران، بالاترین میانگین قیمت تقریبی یک بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران در ماه ژانویه 2010 میلادی به مقصد آسیا 79 دلارو 57 سنت بود. همچنین بالاترین میانگین قیمت تقریبی یک بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران در ماه ژانویه 2010 میلادی به مقصد آسیا 78 دلار و 62 سنت بود.

توزیع 12 میلیون شعله لامپ کم مصرف در استان تهران

قائم مقام و معاون اجرایی شمال شرق شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: توزیع 12 میلیون شعله لامپ

کم مصرف در استان تهران منجر به کاهش پیک بار مصرف برق تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است. عبدالحمید ارسطو افزود: خوشبختانه برنامه ریزی هدفمند این شرکت در توزیع 12 میلیون شعله لامپ کم مصرف از سال گذشته تاکنون و همچنین استفاده از لامپ های کم مصرف از سوی مشترکان خانگی منجر به کاهش پیک بار مصرف برق تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است. وی ادامه داد: انتقال پیک بار از شب به روز به دلیل استفاده از سیستم هایی با مصرف بالای برق از سوی ادارات و سازمان ها، میزان مصرف برق در روز را نسبت به شب افزایش داده است که تداوم این روند در بلند مدت کاهش ضریب اطمینان و عدم پایداری شبکه برق رسانی را به دنبال خواهد داشت.

توقف واردات گازوئیل در دی ماه

معاون تامین و توزیع فراورده های نفتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: افزایش 171 میلیون لیتری ذخیره گازوئیل در مخازن کشور در 10 ماه نخست امسال و متعادل بودن هوا در قیاس با مدت مشابه سال پیش، موجب توقف واردات این فراورده در دی ماه امسال شد. حسین آقایان گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه بصورت میانگین 6 میلیون و 500 هزار لیتر گازوئیل وارد کشور شده است. وی در ادامه از کاهش 550 میلیون لیتری مصرف گازوئیل در نیروگاه های کشور در دی ماه امسال خبر داد.