آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
ایران زمین
۲۳

نیمی از واحدهای مسکونی بردخون غیرقابل سکونت است

عسلویه- خبرنگار«ایران»: حدود 50 درصد واحدهای مسکونی شهر بردخون، هیچ مقاومتی در برابر عوامل طبیعی ندارند و غیر مقاوم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی زارعی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهردر حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی منطقه بردخون اظهار داشت:در شهر بردخون بیش از یک هزار خانوار زندگی می کنند که حدود نیمی از واحدهای مسکونی در این شهر فاقد استانداردهای لازم و غیر قابل سکونت هستند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اتفاقی که در شهرستان بم در زمان وقوع زلزله افتاد، به علت ساخت و ساز غیر استاندارد بود و این مسئله موجب تلفات بسیار شد و نیاز است که با ساخت واحدهای مسکونی مقاوم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه به نحوه استفاده از امتیازات مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که توان دارند، می توانند از هفت نفر به بالاتعاونی تشکیل دهند و گروه های خانوادگی نیز برای ساخت خانه نیاز به ثبت تعاونی ندارند، ضمن اینکه گروه های کوچک از یک واحد تا چند واحد می توانند احداث کنند.

زارعی به درصد سود وام های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: به واحدهای با 90 متر مربع زیربنا 12درصد، واحدهای دارای 75 متر مربع 11درصد و واحدهای 60 متر مربع نیز 9 درصد سود تعلق می گیرد و عوارض شهرداری نیز 50 درصد به صورت نقدی و 50 درصد نیز به صورت اقساطی دریافت می شود. هزینه نقشه کشی و طراحی هر واحد مسکونی نیز 200 هزار تومان است که دولت در پایان کار آن را برمی گرداند.