آرشیو پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۳
اجتماعی
۴

2 خط خبر

* بانک ملی خون بندناف تا پایان دهه فجر راه اندازی می شود. دکتر صدیقی، معاون فنی و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران با اعلام این خبر گفته است تمام زنان باردار می توانند خون بند ناف خود را پس از زایمان ذخیره کنند.

* هپاتیت B در نوجوانان و بالغین کشور شیوع دارد. دکتر سید محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری های قابل کنترل با واکسن وزارت بهداشت با اعلام این خبر هپاتیت B را از عوامل عمده نارسایی و سرطان کبد در ایران اعلام کرده است.

*رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شدند. حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش طی احکام جداگانه ای علی باقرزاده و سید صادق رضایی را به ترتیب به سمت ریاست سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب کرد.

* مردم 128 میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند. ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام سهم مشارکت های مردمی در سال گذشته گفته 40 درصد این مشارکت از سوی بانوان تامین شده است.

* تنوع زیستی در ایران کم نظیر اما بهر ه برداری از آن ضعیف است.هوشگ ضیایی مشاور معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفته است بیش از 8 هزار گونه گیاهی، 200 نوع دوزیست، 200 گونه خزنده، 517 نوع پرنده و 194 پستاندار در ایران زندگی می کنند و می توانند به صنعت اکوتوریسم کشور رونق بدهند.

*تفاهمنامه ایران و آذربایجان در حوزه جوانان امضا شد. محمد صادق اکبری معاون طرح و برنامه سازمان ملی جوانان از جمله اهداف این تفاهمنامه را بازدید گروه های جوان ایرانی و آذربایجانی از دو کشور، آشنایی با برنامه های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری نمایشگاه های توانمندی های جوانان دانسته است.

* داروهای لاغری سوپر اسلیم و اسلیم دیت مورد تایید وزارت بهداشت نیست. مهران ولایی، مدیر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته است این داروها به صورت قاچاق از چین و تایوان به کشور وارد شده است.

* نخستین همایش بین المللی «هتلداری در هزاره سوم» اول و دوم اسفند در کیش برگزار می شود. مهرداد تاوتلی، دبیر این همایش گفته است: همایش مذکور به دنبال راهکارهایی در جهت ارتقای استاندارد ها و سطح کیفی هتلداری و خدمات وابسته به آن است.

* بانک اطلاعات هنرمندان شاخص صنایع دستی کشور گردآوری شد. تاکنون اسامی 559 هنرمند شاخص و برجسته صنایع دستی کشور در این بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.