آرشیو پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۳
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی، هنری در شهرستانها

قزوین - سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با موضوع کودکان کربلادر تاریخ 11 و 12 بهمن ماه برگزار می شود. این سوگواره به آثار برگزیده شعر، قطعه ادبی، قصه گویی و عکس عاشورایی از سراسر کشور می پردازد و شامل ارائه آثار عاشورایی بیش از 100هنرمند، شاعر، قصه گو، عکاس و هنرمند از 20 استان کشور است که از مجموع بیش از یک هزار اثر رسیده به دفتر استان برگزیده و دعوت شده اند. سوگواره عاشورایی قزوین از حضور میهمانان و اندیشمندان برجسته ای مانند محمدرضا سنگری پژوهشگر ممتاز عاشورایی، حشمت الله قنبری عاشورا پژوه برجسته و کارشناس صدا و سیما و سیدمهدی شجاعی نویسنده آثار عاشورایی بهره می برد. از برنامه های جنبی این سوگواره، نمایشگاه عکس، کارگاه عکاسی، کارگاه ادبی، نمایش خورشید کاروان، تعزیه تئاتر استان قزوین، نمایش روایت عشق و عطش از استان کرمانشاه و مراسم ویژه در حسینیه آسیدجمال است.

شاهرود- نمایشگاه عکس «اعتیاد بلای خانمان سوز» در فرهنگسرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شاهرود گشایش یافت. در این نمایشگاه، 48 قطعه عکس، 14 پوستر و 36 نقاشی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و تا 11 بهمن ماه صبح ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه مندان برپاست.

سقز - نمایشگاه نقاشی با 39 اثر از شیوا فتوحی، هنرمند رشته نقاشی و فارغ التحصیل دبیرستان فنی و حرفه ای سقز در نگارخانه ارشاد اسلامی سقز گشایش یافت. این نمایشگاه تا 11 بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.