آرشیو پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۳
حوادث
۲۶

صبح دیروز در ملاعام انجام شد

اعدام قاتل معاون دادستان اصفهان

گروه حوادث قاتل معاون دادستان اصفهان صبح دیروز با حضور مقام های قضایی و انتظامی، اولیای دم و مردم اصفهان در ملاعام به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار ما، «جمشید» 52 ساله صبح روز 26 اسفند 87، قاضی تولایی- سرپرست مجتمع قضایی شماره یک اصفهان- را مقابل محل کارش با شلیک دو گلوله به شهادت رساند. او پس از دستگیری، درباره انگیزه اش گفت: چند روز قبل برای اجرای یک حکم نیابت قضایی که دو سال از زمان صدورش گذشته بود، نزد قاضی تولایی رفته و خواستار اجرای آن شدم. اما معاون دادستان به دلیل پایان یافتن مهلت نیابت و مختومه شدن پرونده در دادسرای نجف آباد، از اجرای آن خودداری کرد.با این حال چند بار دیگر نیز برای اجرای نیابت قضایی، نزد قاضی تولایی رفتم ولی هر بار از او جواب رد شنیدم. سرانجام نیز نقشه قتلش را طراحی کردم. روز حادثه با کمین در مقابل مجتمع قضایی، او را با شلیک دو گلوله کشتم. در ادامه تحقیقات از متهم، مشخص شد او دارای هشت فقره سابقه کیفری بوده و سه ازدواج ناموفق داشته است.پس از تایید سلامت روحی و روانی مرد جنایتکار از سوی کارشناسان پزشکی قانونی، قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان او را به اتهام قتل عمد محاکمه و به قصاص محکوم کردند. با اعتراض «جمشید» به حکم صادره دادگاه، پرونده برای رسیدگی به شعبه 28 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان آن را نیز تایید کردند.

اجرای حکم اعدام

صبح دیروز «جمشید» به محل جنایت در خیابان 22 بهمن اصفهان منتقل و پس از قرائت کیفرخواست از سوی دادستان اصفهان و انجام مراحل قانونی، در ملاعام به دار مجازات آویخته شد.

هشدار دادستان

قاضی محمدرضا حبیبی- دادستان اصفهان- در حاشیه اجرای حکم اعدام «جمشید» گفت: با توجه به عزم دستگاه قضایی برای برخورد با افراد شرور و مجازات برهم زنندگان امنیت عمومی، حکم اعدام عامل شهادت قاضی تولایی در ملاعام اجرا می شود.وی افزود: دستگاه قضایی با افراد شرور، تروریست و مخل نظم و آرامش مردم با قاطعیت برخورد خواهد کرد و آنان را به سزای اعمال مجرمانه شان خواهد رساند.